fallback

Nissan обвини Toyota в измама с разхода на RAV4

Според представител на марката, не е възможно популярният SUV да харчи 4,7 л/100 км

Автомобилните производители не пропускат да се похвалят с качествата на своите модели, като една от най-важните от тях е разходът на гориво. Посочените стойности често предизвикват спорове, като последният е между две японски компании.

От Nissan се прицелиха в хибридния RAV4 на Toyota, като обявиха, че посоченият разход на гориво на популярния SUV е сериозно преувеличен. Причината в случая е, че Nissan X-Trail e-Power, който използва бензинов двигател за презареждане на литиево-йонната батерия, постига разход от 6,1 л/100 км. За сравнение, Toyota твърди, че хибридният RAV4, оборудван с конвенционална хибридна система, харчи 4,7 л/100 км.

Именно тази разлика явно накара представител на Nissan да заяви, че в реални условия разходът на RAV4 е различен и е почти колкото този на X-Trail e-Power.

„Мисля, че трябва да оставим нещата в ръцете на журналисти и потребители, които да направят тестове в реални условия. Видях много статии за RAV4 и съм сигурен, че не можете да постигнете 4,7 л/100 км“, коментира Александър Печанак, продуктов мениджър на Nissan Australia за X-Trail.

Nissan продължава да твърди, че неговата система X-Trail e-Power осигурява превъзходно изживяване при шофиране. Според Адам Робъртсън, заместник-директор на техническия център на Nissan в Европа, X-Trail се движи „по-скоро като електромобил”.

„От нащия опит с електромобилите знаем, че клиентите харесват този модел. Електромобилите имат най-високо ниво на удовлетворение от ускорението и това не се дължи само на представянето на коли като Porsche Taycan. Такива са всички електромобили. В същото време традиционните хибриди имат най-ниско ниво на удовлетворение. Затова искахме да уловим изживяването на клиентите, което те наистина харесват, и да го внесем с e-Power", обясни Робъртсън.

Продажбите на Nissan X-Trail e-Power в Япония и Европа стартираха миналата есен. Сега предстои излизането на електрифицирания модел и в САЩ, където той е познат под името Nissan Rogue.

fallback
  • #30
    Мегън Сокс(не Фокс) ( преди 1 година )
    Толкоз ли не ти увира канчето ,че всичко е заради измекярската политика на либерал капиталистите които управляват сега хората. Карахме ра4 дизел и съм привърженик на дизела. За мен лично това си беше супер джипка. Сменихме я с хибрид .Чувал ли си за Улез зоните в Лондон или не? Не съм рокфелер , че да плащам 60 лири на всяко влизане излизане с дизел за да се прибера в къщи.
  • #29
    До Много професори ( преди 1 година )
    Значи по твоята логика трябва да се набутаме с 60 хил. лв за мин. 7 години, колкото е стандартния живот на една нова кола при първия собственик, само за да докажем нещо, което е пределно ясно, а именно, че хибридът гори колкото дизел, а често и повече, а същевременно предлага много по-лоша динамика? Колко б0дали да има по света? Колкото имало - набутали са се. Останалите 97% от хората имаме поне елементарен акъл.
  • #28
    Rosen ( преди 1 година )
    Аз пък карам rav4 дизел 143 коня дават го пет да харчи а не пада повече по-малко от 7 зимата седми и половина
  • #27
    анонимен ( преди 1 година )
    А с колко караш по магистралата? Разликата между нея и извънградско ти е невъзможно малка, по простата причина, че въздушното съпротивление се променя осезаемо и експоненциално и няма нищо общо с двигателя.
  • #26
    До 21 ( преди 1 година )
    Как сравни Мерцедес А180 с Корола?Този коментар ме разсмя. Мерцедес А класа можеш да сравниш с Тойота Аиго или най много с Ярис.
  • #25
    анонимен ( преди 1 година )
    Карам чисто нова Тойота Камри хибрид. Двигателят е абсолютно същия като на Рав 4. Вече минах 8 хиляди километра и статистиката е следната. В града много зависи кое време на годината е. През лятото харчи около 5,7л, а през зимата между 6 и 7,5л, защото двигателя се включва много често, за да топли купето. Извънградско с 90 е към 5,2, а по магистралата - 5,7л. Засега, разход под 5, за мен е мираж. По форумите някои се хвалят, че правят и под 4 с този двигател, но аз не знам как това е възможно.
  • #24
    анонимен ( преди 1 година )
    Тези смешни нисани да не се обаждат, заедно с Рено пробутват някакви таралясници за по 100к, ако ще технологията им от вода бензин да прави твърдо не, то и Тойота не стават де, хибрида е безмислено нещо и е смешно някой да даде над 50к за кола и да смята разход, то ако наистина го е смятал и кара много вече си има дизел или газ.
  • #23
    До 17 ( преди 1 година )
    А ти обърнали внимание че ти давам статистика единствено и само за фирми, а не за граждани? Фирмите вече избират електромобил за в града и дизел за извънградско. Електромобилът е по-чист и икономичен в града от хибрида, а дизела е по икономичен а понякога и екологичен извън града от хибрида и за хибрида не остава приложение във фирмена среда. Не покрива нито икономически нито екологични изисквания, а да не говорим за комбинация от двете.
  • #22
    До 20 ( преди 1 година )
    Не ти говоря че си против електромобилите, а че изопачаваш реалността и статистиките. И аз не съм против хибридите, но виждам че нямат бъдеще и пазарният им дял от тук нататък само ще спада. Досега бяха добро решение, но в момента има много по-добра алтернатива и тя е чистия електромобил. Смяташ ли че някой ще си купи хибрид на същата цена на електромобил? А това време е близо колкото и да го отричат от toyota и да се кълнат в хибрида и водородът.
  • #21
    До 18 ( преди 1 година )
    А ти като си професор, ама истински а не фалшив като нас, колко гори една toyota corolla 2.0 hybrid градско, извънградско при 90 км/ч и при магистрално шофиране със 140 км в час? По мои данни гори 3,8 градско, 4,6 при 90 км в час и 8,1 на магистрала. Дизелов mercedes А 180 гори половин литър повече градско, 4,4, но за сметка на това извънградско гори 2,9 на 100, което е около 2 литра по-малко от хибрида, а при 140 км/ч харчи 5,2 - 3 литра по-малко. А фирмите въртят извънградско много километри.
fallback
Последни