Автомобилните производители не пропускат да се похвалят с качествата на своите модели, като една от най-важните от тях е разходът на гориво. Посочените стойности често предизвикват спорове, като последният е между две японски компании.
От Nissan се прицелиха в хибридния RAV4 на Toyota, като обявиха, че посоченият разход на гориво на популярния SUV е сериозно преувеличен. Причината в случая е, че Nissan X-Trail e-Power, който използва бензинов двигател за презареждане на литиево-йонната батерия, постига разход от 6,1 л/100 км. За сравнение, Toyota твърди, че хибридният RAV4, оборудван с конвенционална хибридна система, харчи 4,7 л/100 км.
Именно тази разлика явно накара представител на Nissan да заяви, че в реални условия разходът на RAV4 е различен и е почти колкото този на X-Trail e-Power.
„Мисля, че трябва да оставим нещата в ръцете на журналисти и потребители, които да направят тестове в реални условия. Видях много статии за RAV4 и съм сигурен, че не можете да постигнете 4,7 л/100 км“, коментира Александър Печанак, продуктов мениджър на Nissan Australia за X-Trail.
Nissan продължава да твърди, че неговата система X-Trail e-Power осигурява превъзходно изживяване при шофиране. Според Адам Робъртсън, заместник-директор на техническия център на Nissan в Европа, X-Trail се движи „по-скоро като електромобил”.
„От нащия опит с електромобилите знаем, че клиентите харесват този модел. Електромобилите имат най-високо ниво на удовлетворение от ускорението и това не се дължи само на представянето на коли като Porsche Taycan. Такива са всички електромобили. В същото време традиционните хибриди имат най-ниско ниво на удовлетворение. Затова искахме да уловим изживяването на клиентите, което те наистина харесват, и да го внесем с e-Power", обясни Робъртсън.
Продажбите на Nissan X-Trail e-Power в Япония и Европа стартираха миналата есен. Сега предстои излизането на електрифицирания модел и в САЩ, където той е познат под името Nissan Rogue.