fallback

Автомобилите на ток вече владеят 14% от световния пазар

Пет производителя са продали повече от половината електрифицирани коли през 2022 г.

През 2022 г. са продадени повече от 10 милиона електрифицирани автомобили, което представлява около 14% от общите продажби в световен мащаб. Според данни на EV-Volumes, пет автомобилни производителя са отговорни за повече от половината продажби на всички plug-in (зареждащи се се електричество) превозни средства.

В категорията plug-in, която комбинира изцяло електрически (BEV) и plug-in хибридни (PHEV) автомобили, челната петица си остава непроменена. Лидер е BYD, която завърши 2022 г. с над 1,985 млн продажби и пазарен дял от 18,4%. Китайската компания е утроила резултата си спрямо 2021 г.

Tesla, която спечели първото място през 2018, 2019, 2020 и 2021 г., този път е на второ място, като изостава с повече от половин милион единици след BYD. Това намали пазарния дял на Tesla в plug-in сегмента до 13,0% (от 14,4% преди година).

Volkswagen Group също загуби една позиция и завършва трети през 2022 г. с над 831 000 продажби. Това е 8,2% от общия брой, в сравнение с 11,7% преди година.

В Топ 5 попадат още SAIC – 724 911 продажби (7,2% пазарен дял) и Geely-Volvo – 606 114 (6,0%). Общият брой на продажбите на първите 5 производителя е 5 334 548, което означава пазарен дял от 52,8%.

При изцяло електрическите превозни средства нещата са малко по-различни, тъй като Tesla, която продава само BEV, е далеч пред оставалите. През 2022 г. американската компания е продала 1 314 330 нови коли – пазарен дял от 18,2%. Той обаче е спаднал спрямо 2021 г., когато е бил 23%.

На второ място е BYD с 915 0502 единици (12,6%), като китайците почти са удвоили пазарния си дял, който година по-рано е бил 7%. И тук трети е другият голям китайски холдинг – SAIC, като неговите продажби са 671 725 (9,3%).

Сред лидерите при изцяло електрическите превозни средства попадат още VW Group- 571 067 (7,9%) и Geely-Volvo - 383 936 продажби (5,3%). Първите 5 в класирането са продали общо 3 854 110 коли изцяло на ток, което означава пазарен дял от 53,3%.

fallback
  • #40
    Бензинчо, на мама ( преди 1 година )
    Не употребявай думи които не разбираш. Неефективна не означава не топли. Разбира се че при "най-жестоките" студове тази година при минус осем градуса СОР не е 4 а е около 2,5, като от два киловата потребление вместо 8 kw топлинна мощност получавам само 5 kw, но това просто ми вдига разхода на ток, но топлинната енергия ми стига и хартисва. Ако не стигаше имам складирани четири тона пелети, които ми стигат за цяла зима. Имам и бензинов генератор ако спре тока, както и пропан бутан за 48 часа
  • #39
    Бензинчо ( преди 1 година )
    До 38.Да не стоиш с балтон,*** и ботуши в къщата на село?При отрицателни температури термопомпата не е ефективна.
  • #38
    анонимен ( преди 1 година )
    Даже съм го презапасил. Къщата ми е с хубава изолация и троен стъклопакет. Цялата идея беше да не се оскъпява много системата, а термопомпата да се ползва пролет и есен пък и през лятото за топлене на бойлера от фотоволтаиците, а в големите студове да си паля пелетната горелка, защото си мислех, че китайчето нито ще работи при минусови температури въпреки че му дават минус 35, нито пък ще успява да ме стопли. Тази зима не съм палил пелетната горелка нито веднъж. Топли гадината, да не повярваш.
  • #37
    Смех ( преди 1 година )
    Баш с климатик китайче си си върнал парите и ти е баш все топло
  • #36
    Колко ти е отопление ( преди 1 година )
    За сезона?Колко ти излиза на месец? Аз миналата година си смених пелетния котел с термопомпа китайче за 5 000 лв 10 kw и до края на този сезон ще съм си върнал парите от спестеното. Цялата ми къща на два етажа е с топли плодове плюс гореща вода за под 200 лв последния месец.
  • #35
    До 34 ( преди 1 година )
    Е то е ясно че никога не може да се изплати нито климатика нито електрическата кола.Който има акъл и умее да си прави сметката кара дизелова кола или бензин на газ и си отоплява къщата с парно. Тия "модерните" технологии който иска да си играе с тях. Аз предпочитам доказаното старо. Няма по добро и по сигурно нещо от цистерна пълна с нафта. Хем си караш колата, хем се топлиш. Независим си от системата. Може и генератор за ток да пуснеш в кризисна ситуация.
  • #34
    До 32 ( преди 1 година )
    Те така и някои хора чаках климатиците да паднат поне над цената на чисто нова вентилаторна печка, или поне на цената на маслен радиатор, поне когато ги купуват втора употреба, но цените така и не паднаха на стотина лева. Все още има хора които вярват че климатика няма да се изплати никога от икономията. Така че никой не ти пречи да си вярваш в каквото си пожелаеш или да чакаш дядо коледа и снежанка да ти подарят електромобил. Дизелов автомобил втора употреба ще можеш да си купиш и през 2050 г
  • #33
    анонимен ( преди 1 година )
    А каква е разликата дали е електромобил или обикновен автомобил с ДВГ? Разлика няма. Като толкова те притеснява спираш си интернета на автомобила и до там. Няма как да променят каквото и да е по него. А какво ще кажеш за bmw при които трябва да си платиш месечен абонамент за подгрев на седалките иначе ти го спират?
  • #32
    анонимен ( преди 1 година )
    Кога ще има електрически коли по 5-10 хил. лева втора употреба? Ето сега за 5 хил. всеки може да си купи напълно изправен дизелов автомобил и да го кара дълги години и да му върши работа с минимални разходи. И пробега си е пробег и се запазва независимо от възрастта. Не се тревожиш къде ще зареждаш извън града или ако нямаш гараж. Караш си и толкова. Хората търсят практичност и да им е евтино. Тия електрически коли са таралеж в гащите. Котка в чувал. Няма реален вторичен пазар за тях.
  • #31
    Въпрос ( преди 1 година )
    Ел. мобил платен изцяло от даден човек, и фирмата която ми го е продала да може да го блокира по всяко едно време за секунди и даже да не мога да вляза вътре, та чий е даденият автомобил се пита в задачата.
fallback
Последни