fallback

Автомобилите на ток вече владеят 14% от световния пазар

Пет производителя са продали повече от половината електрифицирани коли през 2022 г.

През 2022 г. са продадени повече от 10 милиона електрифицирани автомобили, което представлява около 14% от общите продажби в световен мащаб. Според данни на EV-Volumes, пет автомобилни производителя са отговорни за повече от половината продажби на всички plug-in (зареждащи се се електричество) превозни средства.

В категорията plug-in, която комбинира изцяло електрически (BEV) и plug-in хибридни (PHEV) автомобили, челната петица си остава непроменена. Лидер е BYD, която завърши 2022 г. с над 1,985 млн продажби и пазарен дял от 18,4%. Китайската компания е утроила резултата си спрямо 2021 г.

Tesla, която спечели първото място през 2018, 2019, 2020 и 2021 г., този път е на второ място, като изостава с повече от половин милион единици след BYD. Това намали пазарния дял на Tesla в plug-in сегмента до 13,0% (от 14,4% преди година).

Volkswagen Group също загуби една позиция и завършва трети през 2022 г. с над 831 000 продажби. Това е 8,2% от общия брой, в сравнение с 11,7% преди година.

В Топ 5 попадат още SAIC – 724 911 продажби (7,2% пазарен дял) и Geely-Volvo – 606 114 (6,0%). Общият брой на продажбите на първите 5 производителя е 5 334 548, което означава пазарен дял от 52,8%.

При изцяло електрическите превозни средства нещата са малко по-различни, тъй като Tesla, която продава само BEV, е далеч пред оставалите. През 2022 г. американската компания е продала 1 314 330 нови коли – пазарен дял от 18,2%. Той обаче е спаднал спрямо 2021 г., когато е бил 23%.

На второ място е BYD с 915 0502 единици (12,6%), като китайците почти са удвоили пазарния си дял, който година по-рано е бил 7%. И тук трети е другият голям китайски холдинг – SAIC, като неговите продажби са 671 725 (9,3%).

Сред лидерите при изцяло електрическите превозни средства попадат още VW Group- 571 067 (7,9%) и Geely-Volvo - 383 936 продажби (5,3%). Първите 5 в класирането са продали общо 3 854 110 коли изцяло на ток, което означава пазарен дял от 53,3%.

fallback
  • #10
    До 2 от 1 ( преди 1 година )
    "А пък през деня на работа и си на публична станция и сега е скъпо."Сам си дал решението на този проблем "с навлизането на повече електрички и по-голям процент фотоволтаици - ще се окаже че имаме тъмна и светла тарифа на тока". Обикновено зарядната станция, паркинга, а и фотоволтаиците върху него ще имат един собственик, който няма никаква изгода да продава тока евтино на борсата, включително на нулеви или отрицателни цени, а ще предпочете да го продаде на 20-тина ст. през зарядната.
  • #9
    Гост ( преди 1 година )
    Тесла затова ли свалиха цените?Защото им останаха непродадени Тесли.
  • #8
    Гост ( преди 1 година )
    Това изравняване на цените го чакаме от 5 години,няма да се случи скоро.Електромобил и пътуване на дълъг път не могат да се използват в едно изречение.
  • #7
    До 5 ( преди 1 година )
    Абсолютно си прав, че към момента за градски автомобил е абсолютно безсмислено да се купува електромобил от икономическа гледна точка, въпреки че е полезно за изчистване на въздуха в градовете. Но когато човек тръгне да си купува автомобил, чистотата на въздуха му е последния приоритет. Гледа да му е удобно и изгодно. Точно за това в първото мнение съм казал че началото на края на ДВГ започва чак СЛЕД като се изравнят цените. В момента електромобила е изгоден само за дълги пътувания ежедневно.
  • #6
    До 4 ( преди 1 година )
    Не знам откъде ги извади тези изводи, но на съседната улица има едно частно id3. Но дори и да си ги ползват за служебни във volkswagen, е добро решение защото пестят много пари от горива и поддръжка. А самият ти си дал потвърждение на това, защото фирмите за отдаване на коли под наем не са глупави и са избрали тока, а не бензина. А третата ти грешка е, че най-продавания електромобил в Европа е фолксваген, но всъщност първите две места се държат от модели на Тесла.
  • #5
    до 3 ( преди 1 година )
    Да е евтино колко да е по-евтино? При разход 16кВч/100 т.е. 16лв, за същите пари купуваш над 6 л бензин при разход около 8-9/100. Т.е. пестиш 6-8 лв/100. Но си набил 30к лв повече да я купиш. И по 2000лв отгоре да я застраховаш. То излезе без пари направо.
  • #4
    Ъмерикън Мъсъл ( преди 1 година )
    Повечето коли са служебни за разчистване на складовете.Това няма нищо общо с търсене или интерес към тях.Поне в Европа повечето електрически коли са на ФВ това какво говори вътрешнофирмени профажби към дружедтвото като служебни коли другото са към фирмите за отдаване под наем.Не съм обезпокоен ГМ дават пари за разработка на нов В8.Това говори достатъчно петрол има лития е труден за добив.
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    На публична станция скъпо, скъпо но пак по-евтино от двг в града.
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    Както каза 1 процеса ще е дълъг много дълъг - докато не се изравнят цените с ДВГ (макар че това го обещават вече 5 години и пак не му се вижда края) без да имаш гараж електричката е просто скъпа играчка. Но и гаража скоро ще спре да е решение с навлизането на повече електрички и по-голям процент фотоволтаици - ще се окаже че имаме тъмна и светла тарифа на тока и вечер ще стане дебело да зареждаш електричка. А пък през деня на работа и си на публична станция и сега е скъпо.
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    А това е само началото. Продажбите са толкова защото само толкова са успели да произведат и понеже търсенето е много повече от предлагането, цените както на материалите за батерии така и на самите електромобили са спекулативно завишени. Когато производството се увеличи, цените ще паднат което ще изравни цените им с тези на ДВГ, а това пък вече ще е друго начало. Началото на края на ДВГ. Това ще е дълъг процес за десетилетия, заради натрупаните милиарди ДВГ по улиците, НО ПРОЦЕСА Е НЕОБРАТИМ.
fallback
Последни