fallback

Автомобилите на ток вече владеят 14% от световния пазар

Пет производителя са продали повече от половината електрифицирани коли през 2022 г.

През 2022 г. са продадени повече от 10 милиона електрифицирани автомобили, което представлява около 14% от общите продажби в световен мащаб. Според данни на EV-Volumes, пет автомобилни производителя са отговорни за повече от половината продажби на всички plug-in (зареждащи се се електричество) превозни средства.

В категорията plug-in, която комбинира изцяло електрически (BEV) и plug-in хибридни (PHEV) автомобили, челната петица си остава непроменена. Лидер е BYD, която завърши 2022 г. с над 1,985 млн продажби и пазарен дял от 18,4%. Китайската компания е утроила резултата си спрямо 2021 г.

Tesla, която спечели първото място през 2018, 2019, 2020 и 2021 г., този път е на второ място, като изостава с повече от половин милион единици след BYD. Това намали пазарния дял на Tesla в plug-in сегмента до 13,0% (от 14,4% преди година).

Volkswagen Group също загуби една позиция и завършва трети през 2022 г. с над 831 000 продажби. Това е 8,2% от общия брой, в сравнение с 11,7% преди година.

В Топ 5 попадат още SAIC – 724 911 продажби (7,2% пазарен дял) и Geely-Volvo – 606 114 (6,0%). Общият брой на продажбите на първите 5 производителя е 5 334 548, което означава пазарен дял от 52,8%.

При изцяло електрическите превозни средства нещата са малко по-различни, тъй като Tesla, която продава само BEV, е далеч пред оставалите. През 2022 г. американската компания е продала 1 314 330 нови коли – пазарен дял от 18,2%. Той обаче е спаднал спрямо 2021 г., когато е бил 23%.

На второ място е BYD с 915 0502 единици (12,6%), като китайците почти са удвоили пазарния си дял, който година по-рано е бил 7%. И тук трети е другият голям китайски холдинг – SAIC, като неговите продажби са 671 725 (9,3%).

Сред лидерите при изцяло електрическите превозни средства попадат още VW Group- 571 067 (7,9%) и Geely-Volvo - 383 936 продажби (5,3%). Първите 5 в класирането са продали общо 3 854 110 коли изцяло на ток, което означава пазарен дял от 53,3%.

fallback
  • #20
    До 18 ( преди 1 година )
    А ти колко фирми си видял на сред града които да имат служители които да отиват с личните си автомобили? Чак не знам защо толкова държите да отричате реалността. А дали фотоволтетите са върху сградата или върху паркинга няма никакво значение. Също така няма значение кога точно в осем часовия работен ден ще бъде зареден автомобила и това може да стане с излишъка, на взаимоизгодна цена, вместо да подарява тази енергия на борсата за без пари. Има хиляди работещи решения, които ще бъдат внедрени
  • #19
    До 17 ( преди 1 година )
    Ето че и сам изреди няколко професии, които могат да се възползват от електромобилите. Мога да добавя също доста служебни автомобили които изминават такива разстояния и то не е градско. Например търговски представители, коитообикалят цялата област и задължително посещават поне веднъж седмично всеки клиент. Не рядко извършват тази дейност дори със собствени автомобили и им се плаща на километър и то хубава цена. Доста повече от на такси.
  • #18
    до 16 ( преди 1 година )
    Първо колко фирми с големи паркинги насред град си виждал? И то открити. Защото на бизнес сградите са подземни. И второ защо да дава този ток на служителите вместо да си захрани собствения бизнес? Да лятото излишъка може да им го пуска, но зимата няма шанс.
  • #17
    до 15 ( преди 1 година )
    Освен глокиери и таксиметрови шофьори, колко други хора карат по 300к на ден и то основно градско? И другия момент една кола ако си я карал 5 години по 100к км на година ще е за *** или ще струва жълти стотинки на края особено ако е била такси.
  • #16
    До 14 ( преди 1 година )
    Е точно защото са изляти много пари, а ако паркинга е служебен собственика нищо не печели от него, но въпреки това има разходи за поддръжка, ще му е много по-изгодно да го покрие с фотоволтаици и да продава тока на паркиралите така или иначе автомобили на служителите си. При 8-часов работен ден дори няма нужда от бързо зареждане, а от най-обикновен контакт.
  • #15
    До 8 ( преди 1 година )
    "Електромобил и пътуване на дълъг път не могат да се използват в едно изречение." Зависи от гледната точка. Май пропусна думичката ЕЖЕДНЕВНО дълго пътуване. 300 километра може да ти се струва кратко разстояние, но ако трябва да ги минаваш всеки божи ден вече става дълго ЕЖЕДНЕВНО пътуване което натрупва над 100 хиляди километра годишно със съответните спестявания от гориво. Ако караш по 20 км градско, няма откъде да спестиш разликата от високата цена на електромобила.
  • #14
    анонимен ( преди 1 година )
    И пропуснах в голям град знаеш ли колко пари са изляти за имот на този паркинг. Та и престоя с или без зареждане ще ти струва пари.
  • #13
    до 10 ( преди 1 година )
    Ако не си ти производителя на ток няма как да ти е евтино. Който го продава трябва да регистрира фирма, да плати ДДС, акциз, начисление за направената инвестиция, данък печалба и самата печалба (не очакваш някой да инвестира 10-ки хиляди от добро сърце нали). Пък ти като клиент ще искаш и човек винаги готов за отстраняване на проблеми, което също струва пари. Та няма да е съществено по-евтино от сегашните станции.
  • #12
    анонимен ( преди 1 година )
    Голямо облъчване с тези електрокари, голямо мещо. Преди години така облъчвахте с дизелите, ако помните драги ми ми$ирки. Плащаха ви да го правите и вие, като платени писарушки бълвахте всекидневно "новини" за дизелите. Знаем какво се случи с тях. Сега ще стане същото. Кога точно не зная, но рано или късно ще излязат истинските данни за екологията и екологичните катастрофи породени от това безумие. Може би това е целта. Забраняват ДВГ и в един момент на електричките им спират тока и готово.
  • #11
    Гост ( преди 1 година )
    Колко да е изгодно карането на електромобил?Цената за покупката ли е изгодна, цената на зареждането на бърза зарядна станция на дълъг път,смяната на изтрещяла батерия и електромотор ли е изгодна или часовете загубени в висене по зарядни станции.Електромобила е изгоден само при зареждане на нощна и каране на близки разстояния и градско.
fallback
Последни