fallback

Автомобилите на ток вече владеят 14% от световния пазар

Пет производителя са продали повече от половината електрифицирани коли през 2022 г.

През 2022 г. са продадени повече от 10 милиона електрифицирани автомобили, което представлява около 14% от общите продажби в световен мащаб. Според данни на EV-Volumes, пет автомобилни производителя са отговорни за повече от половината продажби на всички plug-in (зареждащи се се електричество) превозни средства.

В категорията plug-in, която комбинира изцяло електрически (BEV) и plug-in хибридни (PHEV) автомобили, челната петица си остава непроменена. Лидер е BYD, която завърши 2022 г. с над 1,985 млн продажби и пазарен дял от 18,4%. Китайската компания е утроила резултата си спрямо 2021 г.

Tesla, която спечели първото място през 2018, 2019, 2020 и 2021 г., този път е на второ място, като изостава с повече от половин милион единици след BYD. Това намали пазарния дял на Tesla в plug-in сегмента до 13,0% (от 14,4% преди година).

Volkswagen Group също загуби една позиция и завършва трети през 2022 г. с над 831 000 продажби. Това е 8,2% от общия брой, в сравнение с 11,7% преди година.

В Топ 5 попадат още SAIC – 724 911 продажби (7,2% пазарен дял) и Geely-Volvo – 606 114 (6,0%). Общият брой на продажбите на първите 5 производителя е 5 334 548, което означава пазарен дял от 52,8%.

При изцяло електрическите превозни средства нещата са малко по-различни, тъй като Tesla, която продава само BEV, е далеч пред оставалите. През 2022 г. американската компания е продала 1 314 330 нови коли – пазарен дял от 18,2%. Той обаче е спаднал спрямо 2021 г., когато е бил 23%.

На второ място е BYD с 915 0502 единици (12,6%), като китайците почти са удвоили пазарния си дял, който година по-рано е бил 7%. И тук трети е другият голям китайски холдинг – SAIC, като неговите продажби са 671 725 (9,3%).

Сред лидерите при изцяло електрическите превозни средства попадат още VW Group- 571 067 (7,9%) и Geely-Volvo - 383 936 продажби (5,3%). Първите 5 в класирането са продали общо 3 854 110 коли изцяло на ток, което означава пазарен дял от 53,3%.

fallback
  • #30
    Класика. ( преди 1 година )
    Тия които ги лансират спешно при бай Ставри!!!!!Ел колите съсипват здравето на планетата и човека!Чакаме Тръмп!
  • #29
    До 27 ( преди 1 година )
    Ти май не разбра написаното, тесла губи пазарен дял докато продажбите и се увеличават и ще продължава да е така дори да успея да продава планираните 20 милиона електромобила годишно през 2030 година. А това въпреки че ти изглежда лоша новина, всъщност е чудесна новина. Означава че тесла си е свършила работата и е накарала света да премине на ток и не са единствените които предлагат електромобили като някаква екзотика. Когато започнаха, електромобилите не бяха 14% от пазара, а 0,0014%
  • #28
    До 25 ( преди 1 година )
    Не бъди наивен като антиелектриците. Цените много бързо и лесно се качват за да реагират на ситуацията, но също така много трудно до невъзможно се връщат обратно надолу. Ще се задържат известно време високи и ще започнат да падат чак когато има конкyренция. Донякъде е добре да останат високи, за да се стимулират фирмите да изграждат повече и по-мощни зарядни станции заради високите печалби в момента в комбинация от ниска покупна и висока продажна цена на тока.
  • #27
    Факт ( преди 1 година )
    Това говори, колко безсилна и изостанала е ТеслАта и че всеки изминал ден губи пазарен дял и позиции. От тук нататък продажбите и ще спадат.
  • #26
    До 23 ( преди 1 година )
    Разбира се че говоря за бъдещето защото още в #1 казах, че това ще е дълъг и труден процес и който си мисли обратното е наивник. Преминаването към електромобили и възобновяеми източници не е действие като щракане с пръст, а дълъг процес, за да питаш другата седмица когато всички автомобили в България станели електромобили къде сме щели да зареждаме 3 милиона електромобила. Ами не няма да е другата седмица, а е ЩЕ. Зарядна станция за 1000 лв се купува по-лесно от електромобил за 100 000
  • #25
    анонимен ( преди 1 година )
    Жалко, че реално няма как да следим какви са цените на зареждане по зарядните и колко е средно в БГ и ЕС все пак последните месеци цените на тока на борсата падат значително заради рестарта на френските реактори, рекорден ток от вятър (Испания за Януари e рекорд 57.5% ток от ВЕИ) и падането на цената на газа и въглищата така, че предполагам и цените на обществено зареждане вече не са по лев на квтч както беше когато тока беше двойно по-скъп на борсата
  • #24
    До 22 ( преди 1 година )
    А ти ще ми дадеш ли поне единствен пример за човек който ежедневно пътува истанбул париж истанбул с лек автомобил? Ама един един единствен пример? Даже някой който поне веднъж да го е правил в рамките на денонощие?Защо все трябва да ви се обяснява смисълът на думите, като в случая думата е ЕЖЕДНЕВНО? При тези 150 км в едната посока които са 100 хиляди километра годишно малък пробег ли ти се вижда за годината? Ти за колко време изминава 100 хиляди километра? Хайде да си говорим реални нещ ...
  • #23
    Гост ( преди 1 година )
    До 21. Преброй колко пъти използва ЩЕ в твърденията си.
  • #22
    Гост ( преди 1 година )
    По скоро 200км на отиване и 200км на връщане при 20 градуса навън.При зимни условия най много 100 км.Това ли е дълго пътуване според твоите разбирания?Дай един маршрут като Истанбул Париж Истанбул.
  • #21
    анонимен ( преди 1 година )
    "Цената за покупката ли е изгодна, цената на зареждането на бърза зарядна станция на дълъг път,смяната на изтрещяла батерия и електромотор ли е изгодна или часовете загубени в висене по зарядни станции."Времето ще реши всеки един от тези проблеми. Прочети отново първото мнение. Електромобилите ще са по-евтини от ДВГ, токът на борсата няма да стои все левче за киловатчас без ДДС и киловатчас на най-скъпите зарядни станции ще се върне на 36 стотинки както преди, ще се зарежда на работното мяст ...
fallback
Последни