IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Скоро камионите ще се управляват от... офиса

Германска компания пусна първия автомобил, командван дистанционно и без човек вътре

Германската компания за мобилност Vay обяви, че тази седмица е пуснала в движение първата кола без шофьор, която се движи по европейски обществен път, по-специално в град Хамбург.

 

Телешофьор

 

Фирмата, специализирана в технологии за дистанционно шофиране, уточнява, че управлението на превозното средство се извършва от разстояние - от офис станция в същия град. В него телешофьорът има автомобилен волан и педали, „разработени в съответствие със стандартите на автомобилната индустрия“.

Както обясняват от Vay, тестовете за дистанционно управление са извършени по предварително определен маршрут и с разрешение на компетентните органи. Засега пътуванията без шофьор са одобрени само за хамбургския квартал Бергедорф, но се очаква това да се промени скоро.

 

Vay_car_Berlin

 

„Шофираме електрически автомобили с дистанционно управление в Берлин и Хамбург повече от три години. С разрешението, получено през декември 2022 г., вече можем успешно да управляваме първата кола без шофьор по обществените пътища. Това е голям успех за Vay, но също така и за Хамбург и Европа. В контекста на правното разрешаване на нови технологии, това е значително развитие и Германия прави големи стъпки, за да поеме световното лидерство в технологията за дистанционно шофиране", подчертават от Vay.

Компанията разработва услуга от врата до врата, при която клиентите заявяват електрическо превозно средство през приложението Vay и то достига до тях чрез дистанционен шофьор. След като клиентът получи превозното средство, той поема управлението докато стигне до местоназначението си, след което телешофьорът отново поема контрола върху автомобила. Друго от основните предимства на системата е премахването на необходимостта от намиране на място за паркиране.

 

Телешофиране

 

Телешофьорите седят в станция за телеуправление в Хамбург с всички необходими контроли. Шофьорът има поглед върху пътната обстановка чрез различни екрани и слушалки. По отношение на цената, услугата на Vay е предназначена да бъде подобна на цената на офертите за споделяне на автомобили и да бъде удобна алтернатива на дългосрочното лично притежаване на автомобил.

Дистанционните водачи в офиса няма да носят по-малка отговорност от колегите си на пътя. Изискванията за упражняване на професията вероятно ще се повишават, защото невнимателен телешофьор може да изложи други хора на фатална опасност при катастрофа.

Телешофьорите могат да чуват шумове като клаксони на участниците в движението и сирени чрез външен микрофон, прикрепен към автомобила. Преди първото им назначение те трябва да преминат задълбочено обучение в Teledrive Academy.

 

06_Vay_car_with_customer

 

Спроед компанията в бъдеще много фирми в транспортната индустрия ще искат да разчитат на концепции, при които шофьорите им не седят в превозното средство, а в офис. Този подход носи много възможности, но и нови предизвикателства. Една от целите на Vay е да превърне тази визия в практика и се надява скоро вместо в кабината на камиони или в таксита, шофьорите да могат да работят от офиса.

Липсата на шофьори на камиони на дълги разстояния е проблем от години, а все по-малко хора искат да са далеч от семействата си за много дни. В допълнение шофирането от офис може също така да направи работата по-привлекателна и за жените, които са рядкост в този бранш.

 

11_Teledrive_Station_1

 

Въпреки, че дистанционното шофиране на пръв поглед може да се разглежда като стъпка назад от автономното, според компанията предимствата са очевидни. Защото все още има твърде много несигурност в автономното шофиране, което прави малко вероятно големи участъци от пътния трафик да бъдат одобрени в близко бъдеще.

Междувременно концепцията за телешофьори може да бъде много по-лесно интегрирана в ежедневния трафик. Също така знанието, че едно превозно средство не е напълно без водач, може да успокои не малка част от населението, което е скептично настроено към автономното шофиране.

 

 

0 от 500
  • #5
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 1 година )
    Следващата стъпка е да е без щофьор, но ще е опасно и ще трябва да се движат в специална лента и после ще открият... влака.
  • #4
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Лудория ( преди 1 година )
    Е, те хората обясниха за офис, не за home office шофьори. Освен това, то е по-скоро стъпка и тестване на различна концепция за наблюдение на автономните автомобили. Като влезе в тунел или няма връзка - автопилот или ще се изключва като самоуправляващите се таксита в САЩ.
  • #3
    11 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Това е много добра идея. По този начин един камион може да се управлява 24 часа в денонощието без нужда от задължителна почивка на водача. По този начин хем стоката ще се доставя по-бързо, хем транспортната фирма ще се нуждае от по-малко камиони, като един шофьор може да управлява, който и да е камион където и да се намира и обратното - един камион може да се управлява от произволни шофьори, кой когато е свободен, а не като сега от един или максимум двама, които се редуват.
  • #2
    3 rate up comment 1 rate down comment
    nuclear868 ( преди 1 година )
    ...или като влезеш в тунел.
  • #1
    8 rate up comment 3 rate down comment
    Изненада ( преди 1 година )
    И като спре тока или Интернета хоп, катастрофа!