Докато производителите на автомобили постигнаха голям напредък по отношение на безопасността и системите, подпомагащи водача (ADAS), мечтата за напълно автономна производствена кола все още не е постигната. Ново видео от заснежените пътища в района на Детройт доказва, че най-новата актуализация на системата за пълно автономно шофиране (FSD) на Tesla не може да функционира правилно при лошо време, като ефективността й се счита за меко казано опасна.
Видеото е качено в YouTube-канала на Detroit Tesla и е реален тест на актуализацията FSD Beta 10.69.25. Още от самото начало е ясно, че пътуването няма да е лесно, като това е заявено и от самия шофьор, който заявява, че рискува както собствения си живот, така и този на автомобила.
Режимът Full Self-Driving е активиран и системата прави всичко възможно, за да следи бордюра. Очевидно се въвежда информация от навигационната карта, тъй като сензорите наистина не могат да видят кога пътят е покрит със сняг. Въпреки че FSD върши доста добра работа при откриване на трафик, той често се насочва надясно, тъй като не може да следва лентата си и да остане в платното.
Дори при много ниски скорости (25-30 км/ч) Tesla не е в състояние да следва избрания маршрут без информация от водача, който се намесва, за да спаси положението, когато колата промени посоката си без видима причина. В един момент ситуацията е толкова лоша, че шофьорът казва: „Не знам как ще постигнат пълна автономия, когато на половината свят има подобни условия на сняг, дъжд и лед. Определено системата не е подходяща за такова време“.
Все пак не всичко е толкова лошо, като шофьорът признава, че има някои подобрения в сравнение с по-старите версии на FSD Beta. Когато опашката на превозното средство се изплъзне по време на завой, системата вече има способността да стабилизира автомобила, без да се налага човекът зад волана да са намесва. Въпреки това, представянето на колата не може да оправдае името „Пълно самостоятелно шофиране“, което е дадено на системата.