Американската компания Freightliner представи нов, дизелов камион SuperTruck II, който е базиран на SuperTruck, но е получил много подобрения и показва, че на фона на повсеместната електрификация на автомобилите, включително и камионите, дизеловата ера далеч не е приключила, съобщи Carscoops.
SuperTruck II е на базата на оригиналния SuperTruck и е частично финансиран от Министерството на енергетиката на САЩ. Фокусът върху ефективността е очевиден, защото SuperTruck II е най-аеродинамичният камион, създаван някога от Freightliner. Камионът има нова предница, която е „изваяна от въздуха“.
Освен аеродинамична предна броня с плавни линии и нови отвори, моделът има нов преден капак, ревизирана решетка, опростени врати и нови обтекатели на шасито. Националната администрация за безопасност на движението по пътищата направи изключение, за да позволи използването на цифрови странични огледала (камери), вместо традиционните, а Freightliner отбеляза, че те са показали голямо обещание за подобряване на видимостта и безопасността. Което „подкрепя застъпничеството за бъдещи регулаторни промени, които биха позволили широкото приемане на тази усъвършенствана технология от производителите.“
SuperTruck II има активна аеродинамика, която помага за намаляване на съпротивлението. Когато камионът достигне определена скорост на магистрала, страничните удължители и спойлерът на покрива се разширяват, за да се сведе до минимум разстоянието между кабината и ремаркето. Моделът разполага и със система за аеродинамичен контрол на височината, която сваля автомобила така, че да стои „само на сантиметри от земята за допълнителни аеродинамични подобрения“.
Инженерите и дизайнерите не се фокусират само върху аеродинамичната ефективност, защото има и други подобрения. Едно от най-големите се намира под капака, като SuperTruck II е оборудван с най-ефективното задвижване, монтирано някога във Freightliner.
Компанията не навлезе в много подробности, но моделът разполага с 13-литров турбодизелов двигател Detroit, който е свързан с 13-степенна скоростна кутия. Силовото предаване също така включва разделена охладителна система, която е от „високотемпературни и нискотемпературни охладителни вериги, работещи в тандем с двустепенен турбокомпресор и охлаждане с рециркулация на отработените газове на двигателя.“
Други акценти включват адаптивни тандемни оси, които автоматично превключват от 6×4 на 6×2 при различни скорости на магистрала. Моделът разполага и със специално разработени гуми Michelin с ниско съпротивление при движение и 48-волтова електрическа система, която използва литиево-йонни батерии. Последното позволява нова електрическа кормилна система и функция EcoSail, която може да изключи двигателя, когато не е необходим.
Благодарение на многобройните нови функции и подобрения, аеродинамичното съпротивление е намалено с повече от 12 процента в сравнение със SuperTruck I. По същия начин има 5,7 процента намаление на разхода на гориво, както и 12 процента намаление на съпротивлението при движение. Докато SuperTruck II е по същество демонстрация на технологии, Freightliner отбеляза, че редица негови функции потенциално могат да влязат в производство.
Още снимки - вижте в галерията