След като повечето големи европейски производители на автомобили се гмурнаха в света на електрическите превозни средства, изглеждаше неизбежно Seat бързо да последва примера им. Все пак дъщерната й компания Cupra продава напълно електрическия модел Born вече няколко години, а наскоро пусна и SUV Tavascan.
Шефът на Seat и Cupra обаче казва, че Seat няма да пусне електромобил през това десетилетие, защото изчаква тези превозни средства да станат по-евтини и рентабилни. Според Уейн Грифитс, "В момента Seat се намира в добра позиция" и компанията не желае потенциално да прекъсне инерцията си с електрическо превозно средство. През 2024 г. продажбите на компанията се увеличиха със 7,5% до 310 000 единици. Въпреки това обаче, Грифитс уточнява: "За да има Seat бъдеще, се нуждаем от електрическо такова."
Ако марката Cupra не беше отделена от вътрешното подразделение на компанията, Seat можеше да пусне нова версия на VW ID.3 за себе си. В интервю за Autocar Грифитс казва, че Seat може да "обмисли" модел, базиран на VW ID.1, като свой първи електромобил, но на този етап още не е взето окончателно решение. Това означава, че испанската марка официално няма да работи по електрическо превозно средство до 2030 г.
Времето ще покаже дали Seat ще пострада, ако не пусне електромобил преди това. Продажбите на такива коли се очаква да достигнат нови върхове тази година и вероятно ще счупят рекорди. За щастие, Seat не разчита единствено на конвенционални модели с ДВГ и в момента продава конвенционални хибридни и plug-in хибридни версии на хечбека Leon и Leon Sportstourer. И двата модела предлагат изцяло електрически пробег от над 120 км.
Каквото и да е първото електрическо превозно средство на марката, Грифитс твърди, че то "трябва да бъде печелившо", тъй като "Seat като компания се стреми да прави пари и да инвестира на момента".