IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Seat ще прави достъпни коли с ДВГ, а Cupra - само електрически

Популярният Leon става жертва на новия стратегия, Ibiza и Arona получават хибридни версии

"Имаме нужда от Seat и Cupra". Това каза Уейн Грифитс, изпълнителният директор на испанската компания, преди година. Това поне временно изчисти подозренията, че старата испанска марка е на път да изчезне, оставяйки жива само Cupra. Сега Грифитс потвърди, че и за двата бранда има място в бъдещите планове на групата Volkswagen.
 
 
SEAT
  
     
Cupra ще се фокусира върху електрически модели, докато Seat ще се съсредоточи върху по-евтини, ДВГ и хибридни автомобили. "В момента имаме най-доброто от двата свята“, добави Грифитс. Но един от неговите знакови модели ще се промени завинаги: следващото поколение на León ще бъде изключително електрическо. Което означава, че ще спре да бъде Seat.
    
"Няма да се отклоняваме от електрификацията като цел“, каза Грифитс в интервю за Autocar. "Но трябва да бъдем гъвкави. Не можем да принудим потребителите да карат електрически автомобили".

ЕV не е за всеки. Според главния изпълнителен директор на Seat това ще е така през следващото десетилетие, въпреки че през 2035 година уж ДВГ колите трябва да са изчезнали. Преди всичко поради цената, въпреки че използваемостта им или инфраструктурата също оказват влияние. „Ако имаме по-малки градски електрически автомобили, които струват по-малко от 25 000 евро, те ще се разрастват. Но междувременно трябва да предлагаме както електрически, така и други превозни средства", казва още Грифитс.


Cupra


Оттук и стратегията: със SEAT, фокусиран върху ДВГ и хибридни, по-достъпни коли. Cupra върху чисто електрически превозни средства. Но тази пътна карта, както стана въпрос, ще удари Leon. Той ще е само електрически и само Cupra. Компактният León, третият най-продаван автомобил на Seat в Испания и вторият на Cupra, е един от най-важните модели и на двете компании. В настоящото си поколение има версии с вътрешно горене (бензин и дизел), микрохибриди и PHEV. Грифитс потвърди, че скоро ще бъде актуализиран, като същевременно запази тези механики, за да отговаря на стандарта Euro 7. Като ще продължи да го правят „и през следващото десетилетие“.

Но в новото си поколение Leon ще остави термичните двигатели зад гърба си завинаги. Бъдещото на компактния автомобил ще бъде проектирано на новата SSP платформа на Volkswagen. Тоест, ще има съдбата на всички автомобили на групата с нулеви емисии до края на това десетилетие. Това означава, че León ще бъде четвъртият 100% електрически автомобил на Cupra , който се присъединява към достъпния Raval, който обещава да падне под 25 000 евро, новия SUV Tavascan или Cupra Born. И втори почит - няма да го има вече като Seat. 
  
 
Cupra Tavasan
   
  
„Ние, както направи Volkswagen с Polo, искаме да удължим жизнения цикъл на нашите продукти не само с Euro 7, но и с хибридизация, защото това е, което липсва на SEAT: хибридните модели “, каза Грифитс. Въпреки че Seat León и големият SUV Tarraco имат хибридни версии, това не е така при Seat Ibiza и Arona (двата им бестселъра на доста места). Нито Seat Ateca.

А пазарът продължава да изисква почти изцяло автомобили, които не са чисто електрически. "90% изискват други системи за задвижване: ефективни двигатели с вътрешно горене, хибриди и plug-in хибриди", уточни босът.
 

Seat Ibiza
  

Това ще накара Seat най-накрая да пусне хибридни варианти на своите два флагмана - Ibiza и Arona, които са най-евтините автомобили. Явно ще опрат до микрохибридизация  за да не вдигат цената си в сравнение със сегашните. Тази актуализация, обявена за 2025 година, е пътят на SEAT към съответствие с новия стандарт Euro 7. Обновените Ibiza и Arona ще носят етикета ECO благодарение на това, че са електрифицирани. Техните версии на газ отдавна бяха приключени.
  

0 от 500