Има живот и има бъдеще за Seat. Това беше повторено - още веднъж - от Уейн Грифитс, главен изпълнителен директор на Seat и Cupra. В интервю за британското издание Autocar той заяви, че двете испански марки няма да се конкурират помежду си, а ще насочат продуктите си към все по-различни аудитории.
Грифитс потвърди, че по-голямо внимание ще се обръща на Cupra, тъй като нейните модели носят повече доходи, но това не означава, че Seat няма да продължи да се развива. Тази марка ще бъде насочена предимно към електромобили в по-компактните сегменти.
„Моделите на Cupra и Seat ще живеят заедно най-малко през следващите пет години и ще го направят в перфектна хармония, тъй като не си пречат. Фокусът на Seat ще бъде насочен основно върху електрически модел с цена около 20 000 евро", обясни топ-мениджърът.
„Масовият“ електрически автомобил на Seat все още няма име, както и точна дата на дебют. Той ще споделя платформата, върху която ще бъдат изградени Cupra Raval и Volkswagen ID.2, като ще се отличава от тези два модела както на външен вид, така и като оборудване, за да постигне по-ниска цена от тяхната, която е 25 000-30 000 евро.
Самата разработка на всички компактни модели върху опростена версия на архитектурата MEB ще се води от Cupra, а производството ще се извършва в завода в Марторел от 2026 г. Като цяло създаването на тези автомобили е част от мегаинвестиция от 10 милиарда евро от Volkswagen Group в Испания, която включва и нова гигафабрика във Валенсия.
Говорейки все пак за новостите на Seat, испанската компания се готви да стартира фейслифт на Ibiza и Arona през следващите месеци. Двата най-продавани автомобила на марката ще се променят, особено по отношение на естетиката, с нови предни и задни LED светлини. Оборудването трябва да бъде актуализирано както в предната част на системите за подпомагане на водача, така и в софтуера на инфотейнмънта, докато сред двигателите трябва да видим дебюта на бензиновите „меки“ хибридни версии.