IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Mercedes започва сериозна чистка в гамата си

Компанията се отказва от купета, комбита и модели като CLS

През миналата година германският производител Mercedes обяви нова стратегия, насочена към намаляване на разходите и фокусиране върху печеливши модели от най-висок клас. Компанията реши да остави автомобили в ниските сегменти, но да съкрати гамата си почти наполовина.


Mercedes-Benz


Подробности този план не бяха съобщени, но сега Car & Driver попълва голяма част от липсващата информация. Изданието е разговаряло с няколко топ-мениджъра на Mercedes, които разкриват, че от общо 33 модела с различна каросерия, предлагани в Европа и САШ, ще оцелеят само 14.

Стартиращата чистка изглежда доста сериозна, като тя ще засегне първо купетата и комбитата. Това не е изненада, тъй като Mercedes вече пое в такава посока и се отказа от S-Class Coupe и кабриолет. Освен това, CLE е така проектиран, че да замени купетата и кабриолетите от C-Class и E-Class.


Mercedes-Benz


Това обаче е само върхът на айсберга, тъй като информацията на изданието сочи, че CLS ще бъде премахнат от гамата през 2024 г., а малко след това той ще бъде последван и от AMG GT 4 Door. Няма да бъдат пожалени и модерните напоследък кросоувър-купета като GLC и GLE. Те обаче ще изчезнат от гамата на по-късен етап.

И това не е всичко – комбитата и моделите Shooting Brake, също ги чака мрачно бъдеще. С-Class Estate ще изчезне след 2028 г., а Е-Class Estate – през 2030. Следващото поколение на CLA ще дебютира през 2025 г., като то също ще бъде последно в историята на модела.


Mercedes-Benz


„В края на краищата ние просто не се нуждаем от комбита, както и от купета с ниска производителност. Времето и пространството са най-важните елементи на съвременния лукс, така че няма смисъл да поддържаме типове каросерия и модели, които работят само в Европа“, коментира топ-мениджър на Mercedes, който остава анонимен.

И все пак, на хоризонта се задават няколко интересни модела на германския производител, които ще компенсират, поне донякъде, тези съкращения в гамата. През 2026 г. ще излезе ново купе с 4 врати, както и много здрав SUV, който ще получи името GLG. Ще има дори Maybach V-Class. По-интересното е, че наскоро обявената марка Mythos може да предложи пикап, базиран на G-класа, и модерен Gullwing.


0 от 500
  • #4
    6 rate up comment 4 rate down comment
    IM-DrtiйУАЙТBoY! ( преди 1 година )
    Следвайки новата утвърдена и утъпкана КРАДЛИВА и РАЗБОЙНИЧЕСКА ПИРАТСКА стратегия, насочена към намаляване на разходите и фокусиране върху печеливши модели от най-висок клас, то се вижда как МБечките /любимата марка на БГ-те!/ си стават все по-гроздни и по-отблъскващо отвратителни, но в замяна на това пък са супер-скъпарски, след като чисто нова техна машина под 160-200 хилки /в лв/ скоро нема да видиме на пазарот.
  • #3
    5 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Е това ако не е ирония на съдбата. Всички се смееха на Тесла, че има малко модели и няма как да оцелее, защото останалите предлагат много по-голямо разнообразие. Обаче тя напук ще задмине по продажби mercedes тази година, като вероятно още догодина само двата модела ще и осигурят повече продажби отколкото абсолютно всички модели на mercedes взети заедно. Вместо tesla да следва модела на mercedes и да предлага 30 модела, mercedes следва Тесла, като намалява своите модели. Кой ли се смее последен?
  • #2
    3 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Е това ако не е ирония на съдбата. Всички се смееха на Тесла, че има малко модели и няма как да оцелее, защото останалите предлагат много по-голямо разнообразие. Обаче тя напук ще задмине по продажби mercedes тази година, като вероятно още догодина само двата модела ще
  • #1
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Това е бъдещето на електичарите - да предлагат само кофи!