IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Mercedes-Benz ML на старо може да се превърне в кошмар за собственика

Големият SUV продължава да е много харесван, но покупката му крие доста опасности

Много хора буквално боготворят германските автомобили. Това се отнася и за второто поколение на Mercedes-Benz ML, което беше пуснато в началото на 2005 г. То се радваше и на сериозно търсене на пазара на употребявани коли, като след покупка в големия SUV се инвестираше определена сума и новият собственик потегляше доволен по пътя. Нещата обаче се промениха и придобивката този модел крие доста „подводни камъни“.


Mercedes-Benz ML


Mercedes-Benz ML (W164) замени на поточната линия модела с индекс 163. Вместо рама, той получи носеща каросерия, а торсионните щанги в окачването бяха променени на многозвенна схема. И базовата кола по същество е кросоувър, но има пакет Pro Off-Road, който включва двустепенна раздатъчна кутия, както и заключващи се централен и заден диференциал. Именно такива версии се срещат най-често.

Първоначално подобни автомобили се появиха на пазара, преди да са достигнали пробег от 100 000 км. Те се купуваха, като собствениците им ремонтираха някои дребни проблеми и след това се наслаждаваха на престижна и комфортна кола. Сега подобна сделка е много опасна, предупреждават автомобилни експерти.


Mercedes-Benz ML


Това се отнася най-вече за версиите с дизелов двигател, при които горивните инжектори, подгревните свещи и вентилационният клапан на картера трябва да бъдат подменени още на 60 000 км. Турбината също може да създава проблеми, а сайлент-блоковете на задното окачване изискват подмяна.

Освен това, не бива да се забравя, че ML е премиум-автомобил и като такъв изисква особено внимание. А това означава, че маслото на двигателя трябва да се сменя максимум на 10 000 км, а това на скоростната кутия – на 60 000 км. Всичко това изисква сериозни разходи, но не гарантира, че с течение на времето няма да се появят и други проблеми.


Mercedes-Benz ML


Собственици на модела с пробег над 200 000 км определят ML като „яма за пари“. Те отиват за пневматичното окачване (компресорът му се нуждае от смяна), сферичните шарнири, лагери на главината, спирачни маркучи и други детайли. Горивната помпа на резервоара, например, изкарва около 150 000 км, докато амортисьорите протичат дори преди достигане на този пробег.

Сред проблемите на големия SUV са и електрическите му система. Крушките постоянно горят, а акумулаторът се изтощава. Както вече стана ясно обаче, в случая се ремонтира Mercedes, а не автомобил от масови марки, така че цените дори на тези консумативи са доста високи.


0 от 500
  • #1
    52 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Явно сме поумнели като нация, много рядко виждам вече 15 годишни МЛ-и, Х5 ми се струва че са малко повече. Крайно време беше да разберем че като сложим чени очила и караме 15 годишен премиум, това не ни прави баровци :). Добре е да знаем как да се простираме според чергата.