IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Mercedes-Benz ML на старо може да се превърне в кошмар за собственика

Големият SUV продължава да е много харесван, но покупката му крие доста опасности

Много хора буквално боготворят германските автомобили. Това се отнася и за второто поколение на Mercedes-Benz ML, което беше пуснато в началото на 2005 г. То се радваше и на сериозно търсене на пазара на употребявани коли, като след покупка в големия SUV се инвестираше определена сума и новият собственик потегляше доволен по пътя. Нещата обаче се промениха и придобивката този модел крие доста „подводни камъни“.


Mercedes-Benz ML


Mercedes-Benz ML (W164) замени на поточната линия модела с индекс 163. Вместо рама, той получи носеща каросерия, а торсионните щанги в окачването бяха променени на многозвенна схема. И базовата кола по същество е кросоувър, но има пакет Pro Off-Road, който включва двустепенна раздатъчна кутия, както и заключващи се централен и заден диференциал. Именно такива версии се срещат най-често.

Първоначално подобни автомобили се появиха на пазара, преди да са достигнали пробег от 100 000 км. Те се купуваха, като собствениците им ремонтираха някои дребни проблеми и след това се наслаждаваха на престижна и комфортна кола. Сега подобна сделка е много опасна, предупреждават автомобилни експерти.


Mercedes-Benz ML


Това се отнася най-вече за версиите с дизелов двигател, при които горивните инжектори, подгревните свещи и вентилационният клапан на картера трябва да бъдат подменени още на 60 000 км. Турбината също може да създава проблеми, а сайлент-блоковете на задното окачване изискват подмяна.

Освен това, не бива да се забравя, че ML е премиум-автомобил и като такъв изисква особено внимание. А това означава, че маслото на двигателя трябва да се сменя максимум на 10 000 км, а това на скоростната кутия – на 60 000 км. Всичко това изисква сериозни разходи, но не гарантира, че с течение на времето няма да се появят и други проблеми.


Mercedes-Benz ML


Собственици на модела с пробег над 200 000 км определят ML като „яма за пари“. Те отиват за пневматичното окачване (компресорът му се нуждае от смяна), сферичните шарнири, лагери на главината, спирачни маркучи и други детайли. Горивната помпа на резервоара, например, изкарва около 150 000 км, докато амортисьорите протичат дори преди достигане на този пробег.

Сред проблемите на големия SUV са и електрическите му система. Крушките постоянно горят, а акумулаторът се изтощава. Както вече стана ясно обаче, в случая се ремонтира Mercedes, а не автомобил от масови марки, така че цените дори на тези консумативи са доста високи.


0 от 500
  • #11
    26 rate up comment 35 rate down comment
    Георги ( преди 1 година )
    Мерцедес и всички останали! Няма да се уморя да го пиша,МЛ беше лидер и мечта за всеки през тези години!
  • #10
    13 rate up comment 14 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Пълни глупости.
  • #9
    38 rate up comment 6 rate down comment
    Стоян ( преди 1 година )
    Когато излезе този модел на много хора им беше мечта,но струваше 80000 евро и не можеха да си го купят.Сега могат да си го закупят за 13000-15000лева ,но не могат да го подържат и това си остава една незбъдната мечта в живота.
  • #8
    39 rate up comment 22 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    То като цяло Мерцедес е кошмар не да го караш а да си му собственик.
  • #7
    60 rate up comment 4 rate down comment
    нов внос ( преди 1 година )
    Нищо от това не е вярно !Така ми казаха авто търговците от Дупница,Враца и Монтана :)
  • #6
    13 rate up comment 20 rate down comment
    4 ( преди 1 година )
    .. нито крушките горят, нито компресора се скапва!
  • #5
    8 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Първото поколение на ML 270 е сравнително добро. Даже и за лек офроуд става с хубави гуми. Ако му сменят отдолу корите с метални и да се вдигне малко окачването ще става и среден офроуд. Има бавни и блокажи. Почти като истинските джипове е. Чувал съм и много лоши неща за този модел проблеми с електрониката и др, но в същото време знам двама човека които имат такива с много навъртяни километри над 300К, и още се карат и по черни пътища и нямат сериозни проблеми. Явно е до късмет и поддръжка.
  • #4
    19 rate up comment 17 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Изобщо не съм съгласен с изнесеното горе! В семейството ми имаме три ML-a, вярно е, че имат някои проблеми, но нито са безбожно скъпи ремонтите, нито са некакви сериозни компонентите! И трите са дизел! Първия беше много добър и затова продължихме с модела! Да, над 200 х. км. са!
  • #3
    42 rate up comment 7 rate down comment
    Вин ( преди 1 година )
    Трудно се учи българинът да си поукротявам егото и да разбере, че по добре и спокойно се живее като си караш по нова, от по нисък клас, с по малък масраф кола! Да не говорим, за абсолютно ненужните главоболия с търсене на места за паркиране, е дори и за спиране! То, ако беше много умно да се инвестира в такива коли, нямаше да ги оставят западняците ние да ги купуваме.
  • #2
    40 rate up comment 4 rate down comment
    ( преди 1 година )
    Не съм съгласен с коментар 1. Все още сме си гащници и се правим на интересни. За съжаление x5-ци,анцузи,слънчеви очила и т.н. и сме голЕмата работа.