IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Пет мита за гумите, в които повечето собственици на автомобили вярват

Има ли значение широчината и колко време може да се кара със спукано колело са сред тях

Какво може да бъде по-познато и разбираемо от автомобилната гума? Кръгла гумена измишльотина със стоманена корда вътре. Въпреки това, не всичко е толкова ясно, колкото смятат повечето шофьори. Те си мислят, че когато гумите им са напомпани, колкото е нужно (според указанията на производителя) и са в добро състояние, всичко е наред.

Съществуват обаче и други параметри, за които трябва да се следи внимателно. В същото време през годините са се родили много митове, част от които нямат нищо общо с истината. Вижте кои са те.

Пет мита за гумите, в които повечето собственици на автомобили вярват (ГАЛЕРИЯ):



 

0 от 500
  • #29
    15 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    всички гуми са еднакви докато не завали първия сняг
  • #28
    24 rate up comment 0 rate down comment
    Случайно минаващ ( преди 1 година )
    Най-добрите гуми за зимата са новите гуми от премиум сегмента в размера препоръчан от производителя на автомобила ви :) А за шофиране със спукана гума (като на показаната снимка) си е опит за убийство/самоубийство. Особено, ако гумата е предна и шофирате зимата ... с 60 км/ч. Алтернативи много и всички са за предпочитане - резервна гума, ремонтен комплект, пътна помощ ... Изключение правят Runflat гумите, за които си мисля и че става дума във въпросната статия, но да го бяха казали, че така ...
  • #27
    7 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    До 25. А, това съм го пробвал, но единичен случай. Явно просто са ми липсвали килограми
  • #26
    8 rate up comment 4 rate down comment
    Бай Х ( преди 1 година )
    Когато си купуваш нова кола от Ауто Франс 3 000,тя идва с гуми Континентал !!!Там ги свалят, препродават ги и ти слагат Корейски !Така печелят допълнително !
  • #25
    5 rate up comment 2 rate down comment
    До 21 ( преди 1 година )
    А от друга страна, дали не се окопаваш, защото автомобилът на който слагаш тесните гуми не е по нисък и не "застава по корем върху снега" а гумите остават "във въздуха" и не могат да осигурят необходимото сцепление за да избутат снега? При това положение съм закъсвал и с vitara 4 по 4. Просто легна върху снега върху една преспа и докато не изровихме снега отдолу, не помръдна.
  • #24
    2 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    До 23. Печелиш :)
  • #23
    8 rate up comment 4 rate down comment
    До 21 ( преди 1 година )
    Ами нормално. Да позная ли че тесните гуми са на относително малък и лек автомобил, а широките гуми са на тежък автомобил. Нали точно от това се определя сцеплението. От натиска, който пък се измерва в килограми на квадратен сантиметър. Ако на широката гума си и осигурил повече килограми на квадратен сантиметър, много ясно че ще има по-добро сцепление. А ако на автомобила с тесните гуми му сложиш още по-широки, заради лекото му тегло, килограмите на квадратен сантиметър ще станат още по-малко.
  • #22
    10 rate up comment 0 rate down comment
    До 19 ( преди 1 година )
    И тебе да питам дали правиш разлика между спаднала и спукана гума? Не ти ли се е случвало поне веднъж, гумата да ти спада бавно, да я напомпиш и след около седмица пак да е спаднала и да разбереш, че е спукана и трябва да ходиш на вулканизатор. Обикновено се е забил някой винт и гумата е спукана, но можеш да минеш не 50 а 500 км без никакви проблеми. Или при забит винт за тебе гумата не е спукана, щом не е спаднала до джанта. Очевидно не само авторите имат проблеми със смисъла на думите.
  • #21
    11 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    До 18. Един и същи планински път, 12 год. Винаги Гудиър зимни, три автомобила с различни ширини на гумите. Писах от опит/проблеми. С тесните на дълбок сняг се окопавам, с широки на отъпкан се пързалям. А може и просто да съм слаб в карането :)
  • #20
    7 rate up comment 1 rate down comment
    До 15 и 16 ( преди 1 година )
    И вие ли не правите разлика между спукана и напълно спаднала гума? Спукана означава, че налягането е паднало от 2,8 на 2,5 бара и продължава да спада, но компютъра реве, че едната гума е спаднала повече от останалите. До 1 а в зависимост от гумите и до половин бар може да я карате с разумна скорост, а не да си продължавате да карате със стотина километра в час и да се чудите защо сте скапали гумите. А от 2,8 до 1 бар, може да отнеме и денонощия, ако спадането е бавно. Това колко километра са?