"Да сложим край на зависимостта на Европа от вносен петрол": рано или късно всеки разговор за налагането на електромобилите и отказа от двигателя с вътрешно горене опира дотам. Това е централният аргумент, около който се върти политиката на съюза, и главното оправдание за тежкия удар, който тази политика нанася на автомобилната индустрия - един от ключовите сектори в икономиката на ЕС.
10 факта за прехода към електромобили, които рядко се споменават (ГАЛЕРИЯ):
Проблемът: Европа няма батерии
В тази аргументация има само две малки пробойни. Първо, Европа не произвежда батерии за електромобили. Налага се да ги внася. От десетте най-големи производителя в света през 2022, един е от Япония, трима са от Южна Корея, и шест са от Китай. И второ, Европа почти не разполага със суровините, необходими за производството на батерии. Така че зависимостта от Русия, Близкия изток и Северна Африка ще бъде заменена със зависимост от страни като Чили и Австралия (най-големите производители на литий), Южна Африка и Замбия (мед, платина и паладий), Демократична република Конго (където е лъвският пай от световните залежи на кобалт), и от... Русия, най-големият световен доставчик на висококачествен никел.
В тази аргументация има само две малки пробойни. Първо, Европа не произвежда батерии за електромобили. Налага се да ги внася. От десетте най-големи производителя в света през 2022, един е от Япония, трима са от Южна Корея, и шест са от Китай. И второ, Европа почти не разполага със суровините, необходими за производството на батерии. Така че зависимостта от Русия, Близкия изток и Северна Африка ще бъде заменена със зависимост от страни като Чили и Австралия (най-големите производители на литий), Южна Африка и Замбия (мед, платина и паладий), Демократична република Конго (където е лъвският пай от световните залежи на кобалт), и от... Русия, най-големият световен доставчик на висококачествен никел.