IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

С батерия на шията

Като се отказва от двигателя с вътрешно горене, Европа заменя зависимостта от Русия и Близкия изток с нова зависимост - от Китай

"Да сложим край на зависимостта на Европа от вносен петрол": рано или късно всеки разговор за налагането на електромобилите и отказа от двигателя с вътрешно горене опира дотам. Това е централният аргумент, около който се върти политиката на съюза, и главното оправдание за тежкия удар, който тази политика нанася на автомобилната индустрия - един от ключовите сектори в икономиката на ЕС.
       
       
10 факта за прехода към електромобили, които рядко се споменават (ГАЛЕРИЯ):


    
       

 

0 от 500
  • #41
    1 rate up comment 3 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    До Шминти: долу имаме цифра 780ТВ, демек ако ти приемем 1.3те ТВ от 1ГВ инсталирана и го разделим на 3, за да може да покрива нуждите и зимата трябват 1800 ГВ инсталирана мощност и това е само за пътническите автомобили! БЕЗ загубите при зареждане! които са в най-добрия случай 10%. Без загубите при студените месеци! които в най-добрия случай са над 20%. И това е ако не заменяш кюмура и газта, за да ги махнеш от микса. С тях ти трябват още толкова...УСПЕХ ти желая!! Не ме занимавайте с глупости!
  • #40
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Ш'Менти тинти ( преди 1 година )
    Тинти, имаш ли някаква идея от началото на годината колко е делът на ВЕИ в Германия? Зима е и по твоята логика, въглищата би трябвало да са единствената алтернатива?
  • #39
    4 rate up comment 0 rate down comment
    До 32 ( преди 1 година )
    Прав си в най-слабите месеци соларите намалят производството с ~65% в сравнение с най-силните. Обаче ВЕИ не е само панели а на перките им са силни месеците точно когато на панелите са слаби и през последните дни например в няколко европ. държави вятърната енергия отбелязва рекорди. Сега кюмюрената фабрика както я наричаш не е пусната да заменя ВЕИ а да заменя руски газ но с времето и тя ще стане излишна освен за 5 дни на година когато дълго няма ни вятър, ни слънце, ни вода за ВЕЦовете
  • #38
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    "Не знам тинтирито колко потребява, но аз ще ти кажа - лятото между 600 и 900квч на месец."Благодаря! Те другите очевидно нито знаят колко потребяват, нито ще кажат какви сметки плащат. Ти по колко плащаш през лятото? А за година колко ти е добива от 2,4киловата фотоволтаична централа?
  • #37
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Ш'Минтирит ( преди 1 година )
    А бе шментирай не ми обяснявай врели некипели. Попитах те най-елементарен въпрос. От един гигават фотоволтаична централа, колко тераватчаса електрическа енергия се добиват годишно. Нали си правил изследвания, кажи цифрата?Колко фотоволтаици трябва да се инсталират в европа за да покрият нетното потребление, нетното потребление, НЕТНОТО потребление на всички автомобили.
  • #36
    3 rate up comment 0 rate down comment
    До 34 ( преди 1 година )
    Това не е крайност а най-разумното. То не са само панели или само перки или само водни централи а комбинация от тях + батерии. Разбира се никой не е казал че никога няма да има проблем и е забранено да има някакъв резерв от ТЕЦ или друго който да допълва в редки ситуации но така или иначе трябва да има резерв
  • #35
    2 rate up comment 7 rate down comment
    TSLA ( преди 1 година )
    Да се надяваш на петролен Ренесанс е все 1 да не си сменяш слиповете. Петролна кола е все едно да вляза в Monte Carlo Bay Casino с дочените гaщи на дядо ми. Да караш на нафта е изпаднало като Ролекс в тоалетната. Да спреш електромобилната доминация е като да спреш хашиша в Азия. А дано, ама надали.
  • #34
    2 rate up comment 5 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Винаги има нюанси - въпросът е, че Европа е бедна на суровини. Независимо какви, тя ги няма! Тоест дали ще си зависим от един или от друг е все тая - икономиката казва, че трябва да се харчи най-ефективно, а политиците пробутват простотии как трябва да се харчи полит-коректно. И знатно правило е да не слагаш всички яйца в една кошница! ВЕИ ОК, но не 100% трябва да имаш диверсифицирана система! А полудяла Европа залита от едната в другата крайност - радикални са само терористите!
  • #33
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Муахаха ( преди 1 година )
    Има нюанси обаче!Да си зависим от доставчик на батерии,е като да си зависим от доставчик на туби за бензин!Батерията я купуваш и ползваш - 100-200-300 000км!Бензина го пълниш на всеки 500-600км!!!Европа няма суровини за производство на сегашните батерии,но нищо не пречи да създаде мощности за рециклиране на такива!Което автоматично ще я направи на 70% по-малко зависима когато(ако) ползването на батерии е масово!Което пак отваря въроса за новите еко горива и истинската енергийна независимост!!!
  • #32
    5 rate up comment 7 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    До 29: Какво общо имат сметките му? Пиковото производство през лятото пада с около 2/3 през зимните месеци. Т.е. Не само че се нуждаеш от батерии, но и трябва да инсталираш общо казано 3 пъти повече от нужното, за да си покриеш нуждите през слабия сезон... Иначе пускаш кюмурената фабрика както цяла полудяла европа прави в момента :) Една система като енергийната не можеш да я променяш с революция - трябва бавна еволюция и то съобразена с техническия напредък - а такъв реално в момента липсва.