IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

С батерия на шията

Като се отказва от двигателя с вътрешно горене, Европа заменя зависимостта от Русия и Близкия изток с нова зависимост - от Китай

"Да сложим край на зависимостта на Европа от вносен петрол": рано или късно всеки разговор за налагането на електромобилите и отказа от двигателя с вътрешно горене опира дотам. Това е централният аргумент, около който се върти политиката на съюза, и главното оправдание за тежкия удар, който тази политика нанася на автомобилната индустрия - един от ключовите сектори в икономиката на ЕС.
       
       
10 факта за прехода към електромобили, които рядко се споменават (ГАЛЕРИЯ):


    
       

 

0 от 500
  • #21
    6 rate up comment 1 rate down comment
    До 18 ( преди 1 година )
    Какви добиви на суровини себе си ли лъжеш? Лития се добива в Австралия и Чили и изобщо повечето важни метали не се добиват основно в Китай. Често бъркаш преработка с добив а БМВ и Рено вече ползват електромотори без редкоземни метали моли се Тесла да не може ако си постави за цел
  • #20
    3 rate up comment 5 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    При под 20% КПД на солара, колко дава ;) И как мислиш да стане с базовите мощности или викаш ще караш само на солар :D
  • #19
    5 rate up comment 3 rate down comment
    До 17 ( преди 1 година )
    Пълно с късогледи злобни откачалки имащи се за гении в сравнение с най-развитите държави. ВЕИ още тази година в Германия ще минат 50% а в Европа вече са изравнени с въглища+газ към 2021г. Само през 2022г в Европа са инсталирани 40 ГВ солари с което общо стават над 200 ГВ
  • #18
    2 rate up comment 5 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Към 16: Ами ти го каза - китайските са най-евтини :D Така работи пазарната икономика... е европа върви с бодри крачки към пълен комунизъм и планова икономика, така че очаквам ЦК на Партията в Брюксел да разпореди да плащаш повече. Е 60% от добивите на суровините и осоено редките метали (при тях даже към 80%) са китаски владения и ще се построите фабрики за евро-тарикатлъци... но, че се повтарям, като си глупав е завинаги ;)
  • #17
    2 rate up comment 7 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    До 10ти: При над 300 млн автомобила в Европа без товарните и около 2600 кВч годишно за 13те хил км ти трябват 780 TWh - успех с инсталирането им при условие, че ефективността на солара не надминава 20%. В момента общо инсталирания солар е към 40 GW (а въобще няма да смятам ония 5-600 GW въглища и газ за замяна)
  • #16
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Към 15 ( преди 1 година )
    Още малко ще кажеш че е по-трудно да се премести производството на батерии (нищо че и без това повечето батерии които се ползват извън Китай се правят на местно ниво от некитайски фирми като LG и Панасоник) от Китай отколкото да се преместят находищата на нефт от Русия и С. Арабия щото си изключително умен фен на ККП. При ВЕИ пък просто се ползва че най-евтини са панелите от Китай иначе не е космическа технология и го могат и други а при "перките" и без това Европа е сред лидерите
  • #15
    4 rate up comment 9 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Полудяла Европа ще се събуди от един мноооого студен душ и то след не много време! Петрола може да се доставя от много места и има много заместители... при батериите и ВЕИ Китай е монополист и в добива и в производството. Не веднъж съм го казвал - когато си глупав е завинаги!!
  • #14
    11 rate up comment 2 rate down comment
    До 6 ( преди 1 година )
    5% от литиевите батерии се рециклират според тебе, но повтаряш мантрите на toyota които правят стъкмистики. 5% от кое? От бройките батерии или от общата маса на батериите. Защото една батерия за електромобил тежи половин тон, а една батерия за телефон тежи 20 гр. Според стъкмистиката на toyota, ако от 100 батерии си рециклирал пет броя, това са 5%, но без да уточняват че повечето батерии за телефони се изхвърлят, а почти няма батерия от електромобил, която да не се рециклира или преизползва.
  • #13
    8 rate up comment 1 rate down comment
    До 7 ( преди 1 година )
    Говориш за пиротехническия метод на рециклиране, което е технология от миналия век и не е сигурно дали ще се рециклират и 50% по този начин, защото всичко се топи на едно, електролита и всички пластмаси изгарят, а после от разтопената маса трябва да разделиш металите един от друг от сплавта която си получил.Вече батериите се рециклират до 93%, като се раздробяват във вакуум при изключително ниска температура, за да не се самозапалят, като се рециклира дори и електролита.
  • #12
    8 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    В българия има 3 милиона автомобила за които ще са необходими 20 милиона декара. Това са 20% от площта на България. За фотоволта и ти ще трябва 700 пъти по-малко площ, което е 0,03% от площта на България и както казах може да стане в голямата си част в населените места където е и потреблението на енергията. Тази енергия може да се използва и за рециклиране на батериите както и за тяхното производство.