IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Колко изминава стар Leaf, каран с максимална скорост?

С пълна газ пробегът на електромобила пада три пъти (ВИДЕО)

Авторите на YouTube-канала Auto Trader проведоха експеримент с употребяван Nissan Leaf - оказа се, че при шофиране с максимална скорост електрическата кола може да измине само няколко десетки километра.


Nissan Leaf


За теста беше избран Nissan Leaf от 2012 г. с пробег от 115 000 км. Тъй като електромобилът е доста стар, пробегът му с едно зареждане на батерията е около 105 км. При максимално ускорение той обаче намаля три пъти – до 35 км, като по време на изпитанието температурата навън е малко под нулата.

Тестовете са проведени на писта, където старият Leaf успява да ускори до 159 км/ч и с тази скорост изминава 4,9 км. След това бордовият компютър предупреждава, че запасът от мощност остава само 39 км. Колата постепенно започва да намалява – първо до 156 км/ч, след това до 153 и 151. След като измина 27 километра по пистата в тестов режим, електрическата кола вече не можеше да достигне скорост над 150 км/ч.



Когато Leaf измина 32,6 км, бордовият компютър предупреждава за ограничение на мощността на електрическия мотор и скоростта започва бързо да намалява. В резултат на това по време на тестовете електрическият автомобил измина разстояние от 34,7 км с максимална скорост, преди батерията да се разреди напълно.

Nissan Leaf е на пазара от 12 години, като сегашното поколение на модела, което се продава от 2017 г., вероятно ще бъде и последното. Според информациите, електрическият хечбек няма да получи наследник. Неговият основен пазар е Европа, където обаче продажбите му спадат, като за 2022 г. те са с 16,3% по-малко от тези за предходната.


0 от 500
  • #13
    8 rate up comment 21 rate down comment
    До долния ( преди 2 години )
    Когато каквото ти е необходимо.Като ти трябва икономичен автомобил, караш старата Тесла модел S, която е "само" 700 коня с 40км/ч и за около 26 часа изминава 1280 км с 98квтч енергия за 14лв, което е 5л. гориво. Твоя автомобил с 5 литра може ли поне на място на неутрална да работи 26 часа?В същото време, 700 коня са си под капака и само чакат да натиснеш *** до пода и си ускорил до 100 за под 3 сек. При ДВГ нямаш тази опция. Купуваш или икономичен или бърз автомобил. Не можеш и двете.
  • #12
    27 rate up comment 7 rate down comment
    Propov ( преди 2 години )
    Абе те електричните не са за юркане, иначе пък ги хвалят че много вървят. Не можеш да я натиснеш на студено, щото батерията каталясва. На топло...също не става, щото пък електрониката прегрява и... каталясва. На пролет и на есен пък щото вали много и е някак опасно с тия волтажи и калпави сглобки. Е тая кола за каране ли е или за хвалене?!
  • #11
    8 rate up comment 13 rate down comment
    Борис ( преди 2 години )
    Който се е качил на електричка знае предимствата
  • #10
    9 rate up comment 5 rate down comment
    До 9 ( преди 2 години )
    В тестовете на Бьорн Нюланд с 120км/ч при зимно време Тесла 3 Перформанс минава 340км, Хюндай Кона - 250км а Е-Голф 36 квтч - 135 км а това е по над половината от средно очаквания им пробег. Има и тестове на Лийф но новото поколение с малката батерия и само с 90км/ч минава съответно 240 при топло време и 200км при студено
  • #9
    19 rate up comment 3 rate down comment
    Гост ( преди 2 години )
    Аз не виждам новина - пробегът му е паднал до 105км и при макс скорост при температура под 0 пробегът е 1/3... Напр. отворете сайта на Ситроен изберете произволен електромобил и виждате, че пробегът който обявяват е при 50 км/ч при 20 градуса - направи го на 0 градуса и 130км/ч и е 1/3
  • #8
    14 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    10 години и 115 000км на модел с 120км пробег без течно охлаждане и термопомпа и още си върви със същата батерия. Сегашните модели най-често имат 3-4 пъти повече пробег а някои като Тойота и Мерцедес дават 10 години гаранция на батерията
  • #7
    21 rate up comment 7 rate down comment
    carpe_diem ( преди 2 години )
    #4, много си черноглед. На първите лийфове батериите са им супер скапани, нямат охлаждане и имат голяма деградация. А и авторите тук са ползвали доста неблагоприятни условия - студ с максимална скорост. Електромобилите не са за това, не и най-първият наистина масов сериен модел с всичките му кусури. На пазара вече има доста по-читави коли, които разбира се пак с максимална скорост няма много да те впечатлят колко ще изкарат. Ама твоят дизел можеш ли да си го заредиш в гаража за 2 лева на 100 км?
  • #6
    11 rate up comment 1 rate down comment
    До 4 ( преди 2 години )
    Нещо да кажеш за батерията не на Лийф а на i3. Тя как остарява а? А на новите Тесли?
  • #5
    19 rate up comment 6 rate down comment
    Дизел друг път ( преди 2 години )
    Дизелов автомобил с 200+ по немските аутобани / 2 литра, 150 кс, 6 скорости / отива на 10+. Което е 2.5 пъти над икономичното каране с 4 литра. С две думи същата работа.
  • #4
    19 rate up comment 18 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    10 годишен автомобил и вече не става за нищо. Ремонта му ще струва най малко 20 000 лева. Поредния провал за електрическите коли. Ако беше TDI дори и 20 годишно да е щеше да си кара и да си гледа кефа. Един резервоар ще се скапеш от каране докато го изгориш. Ще трябва да спираш да си почиваш преди да ти свърши горивото.