IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Вижте какво става с двигател, чието масло не е сменяно 60 000 км

Моторът на този Seat Leon прилича на сцена от филм на ужасите (ВИДЕО)

Редовната смяна на маслото в двигателя е от азбучните истини за всеки шофьор и автомобил, но се намират и такива, за които този изключително важен момент от обслужването сякаш не съществува. Пореден такъв случай с видео първоначално беше публикуван от потребител на TikTok @cundo110 и включен в компилация, качена в YouTube от канала Just Rolled In.

 

Старо масло

 

Във видеото има няколко различни случая, но особено впечатление прави състоянието на маслото на Seat Leon 1.8 TSI. Собственикът на испанския компактен хечбек потърсил сервиз, след като светнала лампичката за проверка на двигателя.

И когато специалистите отворили двигателя, видели ужасяващата картинка от снимката и видеото - черна вискозна маса, която прилича на някакъв гъст сироп, който някога е бил светло двигателно масло. Тогава собственикът признал, че не е сменял маслото от близо 60 000 км. Не се съобщава в какво състояние е двигателят на Leon-а, но най-вероятно е „умрял“. Във видео компилацията има и други подобни случаи.



Кога да се сменя маслото? Правилото на „златното сечение“ в поддръжката на автомобила е да се прави на една година или на всеки 7000-8000 км до 10 000 км. Някои марки позволяват и повече, но и при тях не трябва да се надвишава препоръчителния от производителя пробег.

 

 

0 от 500
  • #11
    9 rate up comment 12 rate down comment
    Ford ( преди 1 година )
    Производителят ми пише 20 000км, това и правя и не се правя на умен. Честата смяна на масло също не добра идея, ако някой си го мисли.
  • #10
    14 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Значи служебния дизел на 220 хиляди дето масло се сменя на 20 000 както е по книжка го изкрахте инженерно чудо. Масло се сменя по производител. Онзи с 5000 да си кара трабант на М10Д. Там поне масло не се сменя, и не се налива антифриз преди зимата.
  • #9
    4 rate up comment 9 rate down comment
    До 8 ( преди 1 година )
    Можеш да си караш моторетката със всяко едно масло което има нужния вискозитет. По принцип всяко едно съвременно масло 10W40 ще ти свърши идеална работа. Сменяш на 5000 км и няма да имаш проблеми.
  • #8
    11 rate up comment 3 rate down comment
    Скъсани боксерки ( преди 1 година )
    Нямало разлика в маслата преди и сега!? Нямало разлика между синтетични и минерални!? Големи мозъци тук!.....Да си карам тогава ЦБРа с М10Д??? То и в бензините сигурно няма, а?! Вейроните дали ги карат с 68 октанов?...
  • #7
    28 rate up comment 3 rate down comment
    бъчваря ( преди 1 година )
    Значи...производителя дава една година или 20000 км, аз ще тръгна да го сменям на 5000? Не че не го сменям на 8-9000, че толкова минавам за година, но съм си позволявал да минавам и 18000 кн на година без смяна на масло. Производителя казва 20000, значи няма смисъл да се правим на големите разбирачи и да сменяме на 5000. Карах колата 5 години, продадох я, братчедката я кара още 12 години и си върви. Къде е проблема?
  • #6
    7 rate up comment 7 rate down comment
    Боян ( преди 1 година )
    Няма години,няма масло м/у пръстите-има ли смазочност или не.Пробвал съм масло на 15к км и все още е било "мазно" Да отворя скоби от тези км поне 10к са били магистрални.Масло синтетично се сменява до 12кАко карате само градско 10кСпортно каране макс 8к
  • #5
    12 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    На фона на това, че вече и обикновенна кола е много над 50к лева, да се спестят едни 150 лева ми се вижда андрешковизъм от невиждана висота, масло се сменя в най-лошия случай както го е описал производителя или по-често, ако колата ще се продава може и като този който е минал 60к.
  • #4
    14 rate up comment 6 rate down comment
    Вин ( преди 1 година )
    Все пак, има разлика между М10D и съвременни синтетични масла! Иначе, преди правилото беше бензин 10хил., дизел 7хил.! Сега ги надвишавам леко, не повече от 2/3хил.км, но едната година срок при примерно 4500км. не спазвам!
  • #3
    20 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Не вярвайте на производителите! Вярвайте на собствените си очи и на личната проверка. Вземете масло на 5000км от двигателя и го разтъркайте между пръстите си като притискате силно. После вземете същото масло неизползвано от тубата и направете същия тест между пръстите и ще разберете за какво става дума. На 5000км вече е заминало! Няма синтетично, няма минерално. Разликата в качеството и издържливостта между най евтините и най скъпите масла е не повече от 20-30%. Всичко друго е маркетинг.
  • #2
    14 rate up comment 20 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Едно време сме учили че масло на двигател се сменя на 5000 км. или веднъж на 2 години ако колата не се кара много. На дизелите трябва да се сменя и по често. После почнаха постепенно да вдигат границата нагоре, нагоре, и сега вече има производители които твърдят че може и 20 000км да се кара с едно масло. Твърдят че синтетичните масла били с по високо качество и издържали повече.... Това разбира се е абсолютна глупост. Каквото и да е маслото то се замърсява и си губи качествата след 5000км.