IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Вижте какво става с двигател, чието масло не е сменяно 60 000 км

Моторът на този Seat Leon прилича на сцена от филм на ужасите (ВИДЕО)

Редовната смяна на маслото в двигателя е от азбучните истини за всеки шофьор и автомобил, но се намират и такива, за които този изключително важен момент от обслужването сякаш не съществува. Пореден такъв случай с видео първоначално беше публикуван от потребител на TikTok @cundo110 и включен в компилация, качена в YouTube от канала Just Rolled In.

 

Старо масло

 

Във видеото има няколко различни случая, но особено впечатление прави състоянието на маслото на Seat Leon 1.8 TSI. Собственикът на испанския компактен хечбек потърсил сервиз, след като светнала лампичката за проверка на двигателя.

И когато специалистите отворили двигателя, видели ужасяващата картинка от снимката и видеото - черна вискозна маса, която прилича на някакъв гъст сироп, който някога е бил светло двигателно масло. Тогава собственикът признал, че не е сменял маслото от близо 60 000 км. Не се съобщава в какво състояние е двигателят на Leon-а, но най-вероятно е „умрял“. Във видео компилацията има и други подобни случаи.



Кога да се сменя маслото? Правилото на „златното сечение“ в поддръжката на автомобила е да се прави на една година или на всеки 7000-8000 км до 10 000 км. Някои марки позволяват и повече, но и при тях не трябва да се надвишава препоръчителния от производителя пробег.

 

 

0 от 500
  • #31
    5 rate up comment 0 rate down comment
    F ( преди 1 година )
    До 30.Дизела по принцип убива по бавно маслото, отделно количеството е повече.Това ,че намалява е в следствие на две неща,първото е ,че маслото е умряло и второто е в зависимост колко е Ноака в %.Това е колко се изпарява в проценти.Хубавите масла от 4 и 5група имат Ноак 7/8%,а минералките и хидрокрека са 11/13% може и малко повече.
  • #30
    7 rate up comment 3 rate down comment
    Хсххд ( преди 1 година )
    Сменял съм го винаги на 15к, понеже цепя кинтите. Обаче забелязвам, че на около 10к започва леко да спада нивото.. до тогава не помръдва. Простата логика ми подсказва, че най-вероятно на 10-12к би трябвало да го сменя, но си карам до 15. На предната кола навъртях 300 000 за осем години..без проблеми по двигателя. Предимно извън градът, без много висене по светофари- дизел. Просто лични наблюдения, за статистиката хаха
  • #29
    11 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    И много ми е интересно майстор (развивач на пробки) как преценява дали едно масло е хубаво? Това се прави в лаборатория, а не с пипане, близане, миришене и не знам си какво друго.
  • #28
    5 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Всъщност има много изследвания на масло Кастрол, което се слага на ауди. Тестват му качествата на 30000 и 15000 им. И при двата пробега маслото не си е загубило качествата. Има разлика единствено при много висока температура, такава, про която двигателят не може да работи. В нормалната температура на двигателя няма разлика. Сега вие ако карате коли 2005 г. и сте в миналия век си е ваш проблем.
  • #27
    10 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Ако все пак някой още не е разбрал - маслото в статията не е сменяно 96 560 километра. Антони, да беше погледнал поне заглавието на клипчето.
  • #26
    7 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Майстора при който ходех преди - едно от светилата на форума на Ситроен, казваше че дойде ли при него прясно внесена кола винаги съветва отваряне на капака на главата и да почисти, защото много често го вижда това.
  • #25
    10 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Италианките дето пълнят Горубляне, често не са виждали смяна на масло след края на гаранцията (разбирай задължителното обслъжване) и идват тук на 150-200к км и са живи. Да често при клапаните е близко до описаната в статията ситуация, но после и при нас изкарват по 100к км. А за планираното остаряване и 150к км живот, защо на Горубляне кола на под 200к км почти не влиза. И не са тотал щета. Да чупят се неща, но е повече електроника и неща на които им е дошло времето. Или от лоша поддръжка.
  • #24
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Вин ( преди 1 година )
    Следя коментарите най добронамерено и виждам противоречие в иначе, поддръжници на тезата за спазване на фирмените препоръки, че изхабяването на маслото зависи от обороти и мото часове, но същевременно трябва и спазване на срока от една година?! Колко влияят окислителите процеси, ако си карал 2000км след смяна и е минала година и половина?
  • #23
    11 rate up comment 12 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    На нито една от новите коли, които съм си купувал не се е препоръчвало смяна на маслото на 10 хил. км, а на 15, 20 или 30 хил. На толкова и съм сменял без проблеми. Легендите оставям на вас. Смяната зависи от маслото (синтетика, полусинтетика), от двигателя (в какви обороти работи, защото реално маслото се сменя не на километри, а на брой обороти) и от начина на експлоатация.
  • #22
    10 rate up comment 0 rate down comment
    Некой ( преди 1 година )
    Мили, километра, кой ти гледа....със сигурност не и написалият статията.