Международната награда за двигател на годината беше създадена през 1999 г. и продължи да се връчва до 2019 г., след което беше спряна поради пандемията от COVID-19. Съдиите са международно жури от автомобилни журналисти. През това време бяха присъдени 247 общи титли и титли по категории на 18 производители, или в някои случаи комбинации от тях.
Британското издание Autocar направи любопитна класация на производителите, които са печелили наградата. В него са включени всички компании, отличени с трофея, като на върха е една от тях, която е спечели малко над 1/4 от общия брой. В случая се броят само двигатели, използвани за серийни автомобили.
Носителите на наградата „Двигател на годината“ (ГАЛЕРИЯ):
Модулът Renesis в Mazda RX-8 е единственият роторен двигател, участвал в тези награди, и наистина единственият, монтиран на широкоразпространен автомобил през периода. През 2003 г. той беше общият победител, а също така спечели категориите за най-добър нов двигател и от 2,5 до 3,0 литра, повтаряйки последното постижение през следващата година.
Renesis има измерен капацитет от 1308 куб см, но роторните двигатели работят толкова различно от буталните двигатели, че предполагаемият им капацитет се повишава с помощта на формула за еквивалентност. Тази формула може да варира, но за наградите „Международен двигател на годината“ беше x2, така че Renesis беше класифициран като измерващ 2616 куб см.