Международната награда за двигател на годината беше създадена през 1999 г. и продължи да се връчва до 2019 г., след което беше спряна поради пандемията от COVID-19. Съдиите са международно жури от автомобилни журналисти. През това време бяха присъдени 247 общи титли и титли по категории на 18 производители, или в някои случаи комбинации от тях.
Британското издание Autocar направи любопитна класация на производителите, които са печелили наградата. В него са включени всички компании, отличени с трофея, като на върха е една от тях, която е спечели малко над 1/4 от общия брой. В случая се броят само двигатели, използвани за серийни автомобили.
Носителите на наградата „Двигател на годината“ (ГАЛЕРИЯ):
PSA, сега част от Stellantis, всъщност получи 14 награди поради сътрудничество с BMW, за което ще стане дума след малко. Работейки самостоятелно, концернът създаде 2,5-литров турбо дизел, който спечели категорията от 2,0 до 2,5 литра през 2001 и 2002 г.
По-късно PSA беше на върха в класа от 1,0 до 1,4 литра всяка година от 2015 до 2018 г. със своя 1,2-литров трицилиндров турбобензинов агрегат. Той е използван за голям брой автомобили на Citroen, DS, Peugeot и Opel/Vauxhall - от супермини като Peugeot 208 до много по-големия Citroen C4 Grand Picasso.