Една от най-проблемните скоростни кутии в историята е разработена от General Motors, като се появява през 2007 г. Тя се поставя на модели на Opel, Chevrolet, Daewoo и дори на по-редки автомобили от марките SAAB и Buick. За нейните слабости предупреждават експертите от изданието ZR, които също така дават съвети за това как те да бъдат предотвратени.
Кутиите от серията 6T30 са проектирани да работят с двигатели с малък обем и мощност. Те се срещат моделите Chevrolet Aveo, Cruze, Orlando, Cobalt и Lacetti, както и в Daewoo Gentra. Агрегатите 6T40 са предназначени за по-тежки и мощни автомобили - Chevrolet Captiva, Cruze и Lacetti, докато версията 6T45E се монтира на превозни средства с предно и задвижване на всички колела с обем на мотора до 3,2 литра, сред които, например, е Opel Antara.
Първата цифра (6) в обозначението показва броя на предавки. Буквата T означава, че тези кутии са закачени с двигатели, монтирани напречно. А номерата 30, 40, 45 са клас по отношение на предавания въртящ момент. Без значение на какъв модел са инсталирани тези кутии, всички собственици са изправени пред едни и същи проблеми.
7 проблема на популярна автоматична скоростна кутия (ГАЛЕРИЯ):
За да намалят производствените разходи, конструкторите унифицират скоростни кутии за двигатели, които се различават значително по мощност. Това води до факта, че при компактните автомобили кутията е с малко наднормено тегло, но има добра граница на безопасност, докато при големите автомобили нейният ресурс е недостатъчен. Пробегът преди основен ремонт е 120 000-150 000 км, което е прекалено малко.
Много елементи в редица скоростни кутии са взаимозаменяеми. Това намалява разходите на производителя, но за потребителя автомобилите и техните ремонти не стават по-евтини от това.