Може да се окаже, че през последните години най-новата тенденция в автомобилния свят е така нареченото „намаляване“, което означава по-малък обем на двигателите с вътрешно горене и дори по-малко цилиндри – три или дори два. Истината е, че в историята на автомобилите има много видове двигатели, които са съществували, като някои са много любопитни и необичайни.
Има атмосферни, с турбокомпресор, с компресор и дори хибриди с електромотори. В случая искаме обаче ще стане дума само за тези, които са имали по-особена конфигурация с необичайно разположение на цилиндрите. Някои, на практика, дори не са били използвани или никога не са достигали масово производство, докато други са се появили в малък тираж и са се превърнали в „редки птици“. Ето и някои от най-забележителните от тях.
10 от най-необичайните двигатели в историята (ГАЛЕРИЯ):
Виждали сме не само шестнадесетцилиндрови двигатели във V и W формат, но и в H, въпреки че това е нещо, което е използвано много малко. Всъщност автомобилният двигател H16 (по-рано той е изпорзван в света на авиацията) е разработен от British Racing Motors (BRM) и, най-общо казано, е обединението на два боксера.
Използван е във Формула 1 за едноместния BRM P83, управляван от Греъм Хил и Джаки Стюарт, а също и в Lotus 43/1, с който Джим Кларк спечели победата на Голямата награда на САЩ през 1966 г.