Може да се окаже, че през последните години най-новата тенденция в автомобилния свят е така нареченото „намаляване“, което означава по-малък обем на двигателите с вътрешно горене и дори по-малко цилиндри – три или дори два. Истината е, че в историята на автомобилите има много видове двигатели, които са съществували, като някои са много любопитни и необичайни.
Има атмосферни, с турбокомпресор, с компресор и дори хибриди с електромотори. В случая искаме обаче ще стане дума само за тези, които са имали по-особена конфигурация с необичайно разположение на цилиндрите. Някои, на практика, дори не са били използвани или никога не са достигали масово производство, докато други са се появили в малък тираж и са се превърнали в „редки птици“. Ето и някои от най-забележителните от тях.
10 от най-необичайните двигатели в историята (ГАЛЕРИЯ):
Въпреки че V-образният двигател с 4 цилиндъра е много рядък в автомобилния свят, истината е, че има няколко производителя, които са го поставяли на своите модели. Първият такъв е състезателният Mors, а след това и Lancia започна да го използва – първо при Lambda, а по-късно и при други модели, достигайки кулминацията си в Lancia Fulvia, който е един от последните производствени модели са монтирали този двигател.
Използван е още от Ford (в Taunus и някои модели Saab) или от AMC. Марката, която последно поставя V4 мотор на колите си, е Porsche. Германците избраха тази любопитна архитектура за последния си победител в „24-те часа на Льо Ман“ - Porsche 919 Hybrid (на снимката), чиято хибридна система се базира на 2.0 V4 турбо двигател, задвижван на бензин.