Може да се окаже, че през последните години най-новата тенденция в автомобилния свят е така нареченото „намаляване“, което означава по-малък обем на двигателите с вътрешно горене и дори по-малко цилиндри – три или дори два. Истината е, че в историята на автомобилите има много видове двигатели, които са съществували, като някои са много любопитни и необичайни.
Има атмосферни, с турбокомпресор, с компресор и дори хибриди с електромотори. В случая искаме обаче ще стане дума само за тези, които са имали по-особена конфигурация с необичайно разположение на цилиндрите. Някои, на практика, дори не са били използвани или никога не са достигали масово производство, докато други са се появили в малък тираж и са се превърнали в „редки птици“. Ето и някои от най-забележителните от тях.
10 от най-необичайните двигатели в историята (ГАЛЕРИЯ):
Редовите „осмици“ не са били необичайни, тъй като в началото на 20-ти век е имало много превозни средства с 8L-двигател, но в наши дни те са изпаднали в немилост в полза на V8 моторите, които много по-компактни. Първият вероятно е бил направен от Daimler, въпреки че по-късни марки като Bugatti, Opel или Buick са ги използвали.
Фирми като Duesenberg и Alfa Romeo също използват такъв тип двигатели за състезания, а един от последните модели, които са оборудвани с него, е Mercedes-Benz 300 SLR (на снимката). С него Стърлинг Мос печели легендарното състезание Mille Miglia през 1955 г.