Може да се окаже, че през последните години най-новата тенденция в автомобилния свят е така нареченото „намаляване“, което означава по-малък обем на двигателите с вътрешно горене и дори по-малко цилиндри – три или дори два. Истината е, че в историята на автомобилите има много видове двигатели, които са съществували, като някои са много любопитни и необичайни.
Има атмосферни, с турбокомпресор, с компресор и дори хибриди с електромотори. В случая искаме обаче ще стане дума само за тези, които са имали по-особена конфигурация с необичайно разположение на цилиндрите. Някои, на практика, дори не са били използвани или никога не са достигали масово производство, докато други са се появили в малък тираж и са се превърнали в „редки птици“. Ето и някои от най-забележителните от тях.
10 от най-необичайните двигатели в историята (ГАЛЕРИЯ):
Дизайнът на W-цилиндровите двигатели също беше усъвършенстван от Volkswagen Group с пускането на пазара на 6,0-литровия W12 двигател, който беше монтиран в модели като Volkswagen Phaeton, Touareg, Audi A8 или Bentley Continental GT. Въпреки това, има много по-рядко срещан W8, с който през 2002 г. беше оборудван с Volkswagen Passat, като той е свързан със система за задвижване на четирите колела 4Motion.
Това е 4,0-литров двигател с мощност от 275 к.с. и въртящ момент от 370 Нм. По същество той е направен от свързването на два четирицилиндрови блока VR4, като не може да се похвали с особена надеждност заради своята сложност.