IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Електрическите автомобили чупят рекорди в Европа и САЩ

На Стария континент са 12% от новите регистрации, в САЩ - 5,1%

Продажбите на изцяло електрически автомобили в Европа и САЩ се увеличават непрекъснато и то със значителни темпове, показват данните на британската компания за проучване на автомобилния пазар, която предоставя анализ на пазарни тенденции, ценообразуване на автомобили и сравнения JATO Dynamics. И вече ръстът в търсенето на този тип автомобили не е само приоритет на Китай, най-големият световен пазар за автомобили без емисии.

 

7b80032bb0ece4caf87ec341e116fe9a

 

Пазарният дял на BEV (електрически превозни средства с батерии) в 23 държави от Европа представлява 12% от новите регистрации на леки автомобили до октомври. Това се равнява на 1,09 милиона единици от общо 9,09 милиона на целия пазар. Цифрата нараства до 1,86 милиона, ако се добавят plug-in хибриди (PHEV), информира Motor1.

Въпреки напредъка, пазарът на електрически автомобили в САЩ изостава от европейския, като възлиза на 5,1%, между януари и октомври 2022 г. Въпреки, че все още е малък в сравнение със силното присъствие на превозни средства с вътрешно горене, забележително е да се види растежът в сравнение с предходни години.

 

Screenshot 2022-11-24 110026

 

През първите 10 месеца на 2021 г. BEV представляват 2,9% от общия пазар. Две години по-рано, през януари-октомври 2020 г., те представляват 1,7% от всички продажби на нови автомобили. А през 2019 г. BEV едва заемаха 1,3% от общия пазар. Популярността на Tesla Model Y, заедно с добрия старт на електрическите пикапи като GMC Hummer EV и Ford F-150 Lightning, обясняват част от бързия растеж. Очаква се тенденцията да продължи през 2023 г. с появата на по-достъпни електрически SUV и камиони.

Европейският бум се обяснява с по-добра инфраструктура, повече възможности за потребителите и добри оферти. Всъщност понякога е по-лесно да вземеш нова електрическа кола, отколкото бензинова. И това се дължи на промяната в приоритетите, които производителите дават на своите продукти.

 

Screenshot 2022-11-24 105923

 

Така общият брой BEV за Европа е 1,9 пъти по-висок от този за САЩ, въпреки че разликата е намаляла значително от 2020 г. През тази година в Европа са регистрирани 2,5 електромобила за всеки продаден такъв в САЩ.

Очаква се тези два пазара да регистрират по-високи цифри за електрически превозни средства през следващата година. Бързата трансформация на определени пазари се движи от по-конкурентното предлагане и още по-достъпните и интересни продукти.

 

Peugeot-E-308-2

 

Въвеждането на електрическите превозни средства включва големи пикапи и SUV в САЩ и малки компактни SUV в Европа. Тъй като осведомеността на потребителите се увеличава и желанието им да карат електромобили се подсилва от подобрените автомобили, не би било изненадващо да видим двуцифрен пазарен дял за BEV в САЩ и над 20% в Европа през 2023 г.

 

 

0 от 500
  • #7
    8 rate up comment 3 rate down comment
    До 6 ( преди 5 дни )
    Разбирам че приравняваш значението на разум с това на гей но не е правилно така. Не размера на колата определя пола и сексуалността още по-малко пък Акорд, CR-V с 1.5 или 2.0 двигатели и всякакви модели от техните класове са просто градски коли за "гей зони" което вероятно за теб значи зона в която има повече хора които не харесват прекалена простащина и невежество
  • #6
    8 rate up comment 13 rate down comment
    До долните ( преди 5 дни )
    Всеки нормален американски пикап е с в8 поне 5 литра.Ред некът знае кое върши рябота.Тия 1.5 2.0 коли са джендърски или женски градски коли основно в гейзоните Калафорня Ню Йорк и тн именно те се замествят от джендърТеслите Американският ред нек Мъжкар знае че Пикапа е само един и той се движи от Ви Ейгхт
  • #5
    7 rate up comment 5 rate down comment
    До 2 ( преди 5 дни )
    Далеч не всеки който не е едноклетъчен е с разрична сексуална ориентация. Просто САЩ имат петрол но и там където нямат петрол са по-напред с електрифицирането като в Калифорния електромобилите имат над 15% дял но има и други щати които са сравнително напред. Въпрос не по-малко и на икономика е а не само на екология но както виждаш САЩ са 2 години зад Европа а не повече и от другата година възобновяват субсидията докато из Европа ги режат щото стават ненужни
  • #4
    8 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 5 дни )
    Колко от тях са ги върнали и не искат повече никога електромобил?
  • #3
    7 rate up comment 7 rate down comment
    До 2 ( преди 5 дни )
    Повечето автомобили в САЩ са с 1.5 и 2.0 двигатели като главно пикапите имат по-големи и то често са около 3.0 литра или хибриди а не от 5.0 и 8 цилиндъра нагоре
  • #2
    7 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 5 дни )
    А пък краварите нали са лобисти за чиста природа, защо не карат пасатори а лами с по 8 цилиндъра и от 5к кубика на горе. Явно защото са тарикати, а не джендърасти, като еврогиейците.
  • #1
    9 rate up comment 9 rate down comment
    Смех ( преди 5 дни )
    И повече.от половината са служебни или купени за да се дават под наем