IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Тоталната електрификация на автомобилите е невъзможна

Заключението е на испанска бизнес-асоциация за развитие на електрическата мобилност

Голямата цел, поставена от европейските институции, за пълна трансформация към електрически превозни средства е невъзможна, заяви Артуро Перес де Лусия, генерален директор на испанската Бизнес асоциацията за развитие и насърчаване на електрическата мобилност (AЕDIVE), съобщава Аutopista. Неговите думи се отнасят за Испания, но те на практика важат и за много други държави от ЕС.

 

los-puntos-de-carga-para-coches-electricos-cada-100-km-la-ocu-avisa-del-problema-de-espana

 

„Днес е невъзможно да се предприеме тотална трансформация на испанския автомобилен парк към електрически превозни средства. Иска ми се да не е така, но реалистично погледнато, имаме още дълъг път да извървим“, смята Перес де Лусия.

В анализа, извършен от AЕDIVE, се подчертават някои ключови аспекти, като необходимостта от специално данъчно облагане, които оказват влияние върху цените на електрическите превозни средства, както и липсата на предлагане в ключови сегменти. От AЕDIVE се фокусират и върху инфраструктурата на презареждане на обществени места, за които е необходимо да се „съборят административните бариери“, които все още съществуват.

 

kona-electric-exterior-24_1_1000x575

 

Проучване на Европейската асоциация на производителите на автомобили (ACEA) показва, че Испания е на дъното в Европа по брой точки за зареждане на електромобили - само 1,6 обществени зарядни устройства на 100 км. В европейската класация, по данни на ACEA, шест държави от ЕС нямат нито една точка за зареждане на 100 км път (Латвия, Полша, Естония, Кипър, Гърция и Литва). 17 държави имат по-малко от пет точки за зареждане, включително Испания, а само пет имат повече от 10 зарядни устройства на 100 км пътища. В този списък България е с едва около 2 зарядни станции на 100 км, което е сходно с Испания.

Перес де Лусия допълва анализира на глобалната ситуация в сектора: „Липсва координация между публичните администрации, за да вървят всички в една посока. Липсва гъвкавост, така че индустриалните цели в страна като нашата да се постигат и парите от Европа да се получават“.

 

0 от 500
  • #18
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Ш'Минтирит ( преди 1 година )
    Хайде цункай приятелката си грета с която да си приказвате за екология и ела тук да си говорим за автомобили. А само след десетина години, като кажеш нов автомобил, няма да има нужда да обясняваш, че е електромобил, както в момента като кажеш телефон, не обясняваш дали е стационарен, дали е gsm или мобифон и на кой оператор е, каквато беше практиката едно време.
  • #17
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Този нито е анализатор, нито е журналист.Човек е директор на испанската Бизнес асоциацията за развитие и насърчаване на електрическата мобилност. Това, което казва е не, че няма да стане, а че ще отнеме много повече време.
  • #16
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    До 14, айде сега бегом да прочетеш статистиката как аджеба Китай си прави тока - а честита ти екология! По-безсмислено нещо от електрокошник няма!
  • #15
    8 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    До долния: Какво би те накарало да караш водород? Ниско образование, вяра в руска пропаганда и рубли на ръка.
  • #14
    8 rate up comment 0 rate down comment
    До 11 ( преди 1 година )
    Да караш на водород е минимум три пъти по-скъпо отколкото на бензин, а зеленият водород се прави от ток, като за водород за 100 километра се изразходва електрическа енергия с която един електромобил може да мине около 400 км.А синтетичните горива се правят от водород, което пък е още по-скъпо от каране на чист водород. Какво би те накарало да минеш на автомобил който е два пъти по-скъп от сегашния ти автомобил и на километър ти излиза три пъти по-скъпо от сега?
  • #13
    4 rate up comment 4 rate down comment
    До 12 ( преди 1 година )
    Преди да обявиш нещо за невъзможно след 15 години, не е лошо да провериш дали вече не се случва някъде другаде? В Китай има бум на продажби на електромобили, въпреки че почти спряха субсидиите. А както спирането на субсидиите така и бума на продажбите са следствие на изравняване на цените на бензиновите и електрическите автомобили. За 2020 година, електрическите превозни средства имаха 10% дял в Китай, а за последните месеци 35%. Хайде познай кога ще минат 50% ?
  • #12
    5 rate up comment 0 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    А ти спиш в казан с мазут , може би ?
  • #11
    3 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    10..направо по 2 дават, едната бонус, зарядните буквално са на всеки метър.... и един мармот завива шоколади...ти явно спиш с пръсти в контакта.
  • #10
    3 rate up comment 9 rate down comment
    А.В.Торът ( преди 1 година )
    Бъдещето е на синтетичните горива и водородните коли. Електрическата ера е само преход, и всеки който разбира поне малко от транспорт, би го осъзнал веднага и на момента. Само дето едно пършиво лоби си разиграва коня в момента и такова таковата на петнайсет индустрии.
  • #9
    8 rate up comment 2 rate down comment
    До 6 ( преди 1 година )
    Така е! Никой не гарантира че ще стане точно през 2035 година. Може да решат да го отложат за 2040 лв за 2050 година, ако нещо се обърка, но е много по-вероятно тази забрана да изгуби смисъл, защото така или иначе никой не иска да си купи нов автомобил с ДВГ през 2035 година, защото отдавна електромобилите са станали по-евтини, а зарядните са буквално навсякъде, защото това е много доходоносен бизнес - инвестираш веднъж в едни фотоволтаични панели, а после 25 години ти плащат за зареждане.