IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

България е по-добре от Испания и Чехия със зарядните станции

Голям проблем за държавите от ЕС е и скоростта на зареждане

Пътните мрежи в повечето страни от ЕС нямат достатъчно на брой зарядни станции за електрически автомобили, но също така и по-голямата част от тях не зареждат достатъчно бързо, се казва в съобщение на Европейската асоциация на производителите на автомобили (ACEA).

 

big-160976-1

 

Къде се намира България? Страната ни изостава в изграждането на зарядна инфраструктура, но и същевременно е по-напред от държави като, например Испания, Чехия, Румъния, Унгария, Гърция... У нас на всеки 100 км са разположени едва около 2 зарядни станции, показва статистиката нa АСЕА. Наблюдава се огромна пропаст между страните с най-много зарядни устройства и тези с най-малко. Например в Нидерландия има едно на всеки 1.5 км път, в докато Полша, която е осем пъти по-голяма, има само едно зарядно устройство на всеки 150 км.

Скоростта на зареждане също е основен проблем в целия континент, тъй като бързите зарядни устройства (с капацитет над 22kW) представляват малка част от общия брой. Всъщност само една на всеки седем от всички точки за зареждане в ЕС е бърза. Всички останали имат капацитет от 22kW или по-малко и не зареждат с приемлива скорост.

 

Press_release_Electric_cars_6-EU-countries_have_less_than_1_charger_per_100km_of_road_1_charger_in_7_is_fast_1

 

Шест държави от ЕС нямат нито една зарядна станция на 100 км път - Литва, Кипър, Гърция, Естония и Полша. 17 държави имат по-малко от пет зарядни станции за зареждане на 100 км път, сред които е и България. Само 5 страни имат повече от 10 зарядни станции на всеки 100 км – Нидерландия (64), Люксембург (58), Германия (26), Португалия (25) и Швеция (12).

И въпреки че България не е сред най-зле представящи в класацията, то страната ни трябва да навакса, за да отговори на все по-голямото търсене на електромобили и на изискването на ЕС, според което до 2025 г. трябва да бъдат инсталирани зарядни станции на всеки 60 км по основните пътища.


Screenshot 2022-10-16 105838Screenshot 2022-10-16 110001Screenshot 2022-10-16 110130


Генералният директор на ACEA - Сигрид де Врис, казва: „Ако искаме да убедим гражданите в цяла Европа да преминат към електрическа мобилност през следващото десетилетие, зареждането на тези автомобили трябва да бъде толкова лесно, колкото е с гориво днес. Хората не трябва да пътуват километри, за да намерят зарядно устройство. Призоваваме членовете на ЕП да гласуват за решителни действия относно инфраструктурата за зареждане, като поставят амбициозни инфраструктурни цели с ясни механизми за прилагане за всяка държава членка“.

 

 

0 от 500