IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Интересът към електромобилите Tesla намалявал значително! Дали?

Model 3 все още е на трето място в списъка на най-желаните автомобили

Разсъжденията, които ви показваме по темата са на база едно проучването на KBB Brand Watch, което дава известна представа за настоящия успех на автомобилните марки. Въпреки това, тъй като това е само проучване, то не миродавно. Все пак ни показва неща, за които да внимаваме и да поразсъждаваме..


Tesla


KBB отбелязва, че интересът на клиентите към линията електрически автомобили на Tesla е намалял значително на база тримесечие. Обърнете внимание обаче, че това не е сравнение спрямо аналогичния период от миналата година. Всяка година Tesla продължава да продава много повече коли от предходната и 2022 г. ще бъде рекордна за марката. Понастоящем проучването на KBB се отнася само за продажбите от едно тримесечие на 2022 г. до следващото.

От KBB казват, че броят на хората, които обмислят закупуването на Tesla Model 3, е намалял с 10 процента през третото тримесечие в сравнение с второто тримесечие. Освен това Model S и Model Y вече не са в списъка на най-продаваните автомобили, където и двата модела заемаха солидни позиции в продължение на две години.

След всичко казано дотук, но гледайки голямата картина, Model 3 все още е на трето място в списъка на най-желаните автомобили. Така че положението на Tesla може да не е толкова лошо, колкото изглежда на хартия.

Във всеки случай Electrek посочи конкретна причина, поради която смята, че интересът към моделите на Tesla може да намалява. Предстои нов федерален данъчен кредит за електромобили в САЩ, така че купувачите може да очакват кредит от $7500 през 2023 г. и поради тази причина да изчакват с покупката.

Освен това, други години купувачите са склонни да пазаруват около празниците и в края на годината, но сега икономиката постави много хора в затруднено положение. Тъй като празничните разходи са точно зад ъгъла или вече започват, сега може да не е моментът да се инвестира в скъпа електрическа кола, още повече, че се очакват новите бонуси през 2023-а.

И накрая, тъй като главният изпълнителен директор Илон Мъск изглежда се отдръпва от Tesla и не вдига обичайния си шум в социалните медии (той е твърде зает с Twitter), хората може просто да чакат да видят как ще се развият нещата. 


0 от 500
  • #7
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Дам ( преди 1 година )
    То с 2170 батериите, с които са днешните фенери, няма кoнкypeнция, а какво остава за големите 4680. Все едно да вземеш доста по-големи банани - повече материал и по-малко обелки.
  • #6
    5 rate up comment 1 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    И защо реши че за да се намали чакането от година на три месеца, продажбите трябва да са се увеличили четири пъти?В началото на 2021 е имало опашка за година напред, това е означавало 500 хиляди заявки. Ама на теория, защото ти говориш за чакане само на определени модификации.Но дори да приемем 500 000, след като тесла увеличи производството си на 940 000, значи опашката трябва да изчезне. И ако днес има същото търсене от 500 000, ще бъдат изпълнени за три месеца.
  • #5
    3 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Преди година за Модел 3 се чакаше около година, а в момента обявен период на доставка е 2-3 месеца. Тесла не са увеличили производството 4-6 пъти, за да се случи това, което означава, че търсенето е намаляло в действителност. Цифрите го доказват, а те никога не лъжат! Това разбира се е нормално. Светът влиза в рецесия. Огромна рецесия, която не сме виждали никога и най-естественото нещо е да бъде ограничено купуването на автомобили поради свитите семейни и фирмени бюджети.
  • #4
    5 rate up comment 4 rate down comment
    VAYK ( преди 1 година )
    Освен това, като надуши програмата за подпомагане закупуването на ел. автомобил в САЩ, Мъск изтеглии мощностите на фабриката за батерии от Берлин и ги монтира там! По този начин ще отговори на изискванията за производсто на батерията в УСА! Мъск е хитър, на всичко отгоре умишлено държи цената на Модел Y, версията Long Range по ниска от еквивалента на Модел 3, за да стане най-продаван ел. кросоувър! Като се има предвид, че в УСА батериата на Y е 4680 , не виждам нещо да му излезне насреща.
  • #3
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Между другото вече в Китай и някои държави в Европа имат доста коли на склад което доказва че производството изпреварва поръчките и по всяка вероятност в бъдеще ще има значително намаление на цената до нормални премиум маржове и забавяне на растежа докато излязат евтините модели
  • #2
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Не че търсенето е намаляло а производството се е увеличило и напоследък извън Америка особено в Китай е повече от търсенето така че в бъдеще ще намалят цени или ще трябва да спрат растежа на производството поне на сегашните модели докато изкарат по-малки и евтини
  • #1
    7 rate up comment 6 rate down comment
    q ( преди 1 година )
    Отдавна не съм чел, такъв миш-маш от глупости и полуистини. Отчаянието на някои хора е тотално. Тесла Модел У се бори за най-просаван автомобил в света, в конглокенция с три пъти по евтини машини, тези тръгнали да ги закриват. В момента бясно разширяват производствената база в САЩ. Че 2023 ще е луда година по продажби с обявената от американското правителство подпомагане на американските производители.