IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Интересът към електромобилите Tesla намалявал значително! Дали?

Model 3 все още е на трето място в списъка на най-желаните автомобили

Разсъжденията, които ви показваме по темата са на база едно проучването на KBB Brand Watch, което дава известна представа за настоящия успех на автомобилните марки. Въпреки това, тъй като това е само проучване, то не миродавно. Все пак ни показва неща, за които да внимаваме и да поразсъждаваме..


Tesla


KBB отбелязва, че интересът на клиентите към линията електрически автомобили на Tesla е намалял значително на база тримесечие. Обърнете внимание обаче, че това не е сравнение спрямо аналогичния период от миналата година. Всяка година Tesla продължава да продава много повече коли от предходната и 2022 г. ще бъде рекордна за марката. Понастоящем проучването на KBB се отнася само за продажбите от едно тримесечие на 2022 г. до следващото.

От KBB казват, че броят на хората, които обмислят закупуването на Tesla Model 3, е намалял с 10 процента през третото тримесечие в сравнение с второто тримесечие. Освен това Model S и Model Y вече не са в списъка на най-продаваните автомобили, където и двата модела заемаха солидни позиции в продължение на две години.

След всичко казано дотук, но гледайки голямата картина, Model 3 все още е на трето място в списъка на най-желаните автомобили. Така че положението на Tesla може да не е толкова лошо, колкото изглежда на хартия.

Във всеки случай Electrek посочи конкретна причина, поради която смята, че интересът към моделите на Tesla може да намалява. Предстои нов федерален данъчен кредит за електромобили в САЩ, така че купувачите може да очакват кредит от $7500 през 2023 г. и поради тази причина да изчакват с покупката.

Освен това, други години купувачите са склонни да пазаруват около празниците и в края на годината, но сега икономиката постави много хора в затруднено положение. Тъй като празничните разходи са точно зад ъгъла или вече започват, сега може да не е моментът да се инвестира в скъпа електрическа кола, още повече, че се очакват новите бонуси през 2023-а.

И накрая, тъй като главният изпълнителен директор Илон Мъск изглежда се отдръпва от Tesla и не вдига обичайния си шум в социалните медии (той е твърде зает с Twitter), хората може просто да чакат да видят как ще се развият нещата. 


0 от 500
  • #17
    2 rate up comment 4 rate down comment
    До 14 ( преди 1 година )
    Също така пропускаш, че Тесла отложи производството на новите модели, докато не успее да задоволи търсенето на старите, за да не се налага чакане на повече от две години, а да може почти веднага да си купуваш каквото си си избрал. В момента само китайската фабрика има производствен капацитет над един милион автомобила годишно и засега само там производството превишава търсенето. Когато това стане във всички фабрики, ще пуснат и другите модели и цветове, за да се различават хората
  • #16
    2 rate up comment 4 rate down comment
    До 14 ( преди 1 година )
    А ти колко трябва да си ограничен, за да си помислиш, че някой въобще си е помислил, че всички автомобилни компании на света ще спрат да произвеждат автомобили и ще остане само Тесла? Как въобще можеш да го кажеш на глас? Най-високите цели, които тесла си е поставила някога са 20 милиона, което е 20% а не 100. Като за реалистично приемат около 10 милиона. А самият ти казваш, че дори вашия квартал може да поеме още 10 пъти по толкова тесли
  • #15
    0 rate up comment 1 rate down comment
    До 13 ( преди 1 година )
    "ай нещо не си разбрал? " - Коментирам под статия, която говори за спадащ интерес към електромобилтие не Тесла и изразявам спекуалцията си, защо това е така." Имаш такова право, както и аз да спекулирам върху последната дума от заглавието на същата тази статия " Дали?"Имам чувството, че дори не си стигнал до края на заглавието, камо ли да прочетеш цялата статия. Но пък от друга страна всеки има право на своите спекулации. Вече десета година твоите не излизат верни! Ще видим следващите 10?
  • #14
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Муахаха ( преди 1 година )
    Години вече обяснявам на мъскзомбитата - човека е животно-индивидуалист!Клиентите на тесла са екозомбита и желаещи да се различават от тълпата!Колкото повече тесли има по пътищата,толкова по-малко ще са желани!Когато даваш 60 000+ евро за кола, не искаш всички в квартала да са с такава!Не е да дадеш 12 000 за дачия и да не ти пука!В квартала ми в Германия се напълни с електрички!Има ЕДНА модел 3 и ЕДНА модел X, и всички други не се повтарят една с друго!Само ID3 има няколко щото са служебни!
  • #13
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    "ай нещо не си разбрал? " - Коментирам под статия, която говори за спадащ интерес към електромобилтие не Тесла и изразявам спекуалцията си, защо това е така.
  • #12
    3 rate up comment 3 rate down comment
    До 10 ( преди 1 година )
    Май нещо не си разбрал? Всички останали обясняваха как тесла ще фалира като започнат да произвеждат електромобили, но от тесла никога не са казвали че някой ще фалира заради Тесла. Дори първоначалната цел беше да продава двигатели и батерии на останалите, а toyota и mercedes бяха акционери в tesla, а тесла им беше доставчик. После те се отдръпнаха, защото не им хареса идеята за електрификация и интереса към тесла модел s, с идеята да се избавят от конкyренцията, но Тесла оцеля въпреки тях
  • #11
    0 rate up comment 4 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    Точно така е, не сме 2015 година, когато те са владееше 80% от пазара на електромобили в световен мащаб. Тогава продаваше 40 000 броя от всичките 50 хиляди електромобила които се продаваха в света. Сега всички започнаха да продават електромобили и пазарния дял на Тесла падна и ще продължава да пада дори ако изпълни целта си да продава по 20 милиона електромобила през 2030 година. Само че тесла нищо не печели от пазарен дял, а точно напротив. Повярвай ми много им е по-добре днес, а не 201 ...
  • #10
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Иситната е следната - конглокенцията не е това, което беше (или по-скоро не беше). VW изкараха цяла гама електрически. Отделно има и по-евтини алтернативи. Онзи ден видях BMW I4 M - 62000 евро - изпарвено срещу Tesla Model 3 Performance за 60000 евро - останах изненадан, когато успя да го бие на 400 метра. В ниска клас също имам какви ли не коли, а Тесла дори още не е показала модел за там. Във високия и джиповете - то не са EQS, E-Tron, i7 и прочие. Не сме 2012-а.
  • #9
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    До 6 - Ами то заради това Model Y стана най-продавания модел - имаше предпоръчки още от март 2019-а, а реално не беше до края на лято 2022-а, преди да бъде достъпен за повечето клиенти. Предполагам, че основно Ковид-а може да се вини, но все пак - почти три години и половина поръчки, се изсипаха на 1 месец. То и VW ако направят така с Golf, не ми се мисли, какво ще стане.
  • #8
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Ако няма опашки от чакащи по година, значи от Тесла добре са си свършили работата и най-накрая са постигнали задоволителен производствен капацитет и най-сетне могат да преминат към производство на останалите модели които са представили. Чак след като задоволят и тяхното търсене, могат да дърпат и други лостове за увеличаване на продажбите - намаляване на цените и представяне на нови модели.