Ако разгледаме сегмента на спортните и луксозните автомобили, става ясно, че все по-често повечето марки прибягват до нови, по-ефективни и по-малки двигатели, които са свързани с електрификацията, за да продължат да предлагат високи нива на производителност и мощност. Перфектният пример е новият Mercedes-AMG C 63 S E Performance, който предлага най-голямата мощност досега със своите 680 к.с., след като се превърна в plug-in хибрид, базиран на 2,0 бензинов двигател.
И ако мнозина производители са се предали, има и други, които продължават да бягат от електрификацията, като в много случаи дори успяват да се справят без турбото. Ето 10 легендарни двигателя, които поддържат традицията жива.
10 мотора, които устояват на електрификацията (ГАЛЕРИЯ):
Това е „най-икономичният“ вариант в този списък, благодарение на популярния и често използван подход от „старата школа“, поддържан от Mustang, който остава винаги верен на 5.0 V8 Coyot“. Преди пристигането на новото поколение, някои специални издания като Mach 1 или California Special изведоха двигателя на едно сериозни ниво на мощност – над 450 к.с.