Ако разгледаме сегмента на спортните и луксозните автомобили, става ясно, че все по-често повечето марки прибягват до нови, по-ефективни и по-малки двигатели, които са свързани с електрификацията, за да продължат да предлагат високи нива на производителност и мощност. Перфектният пример е новият Mercedes-AMG C 63 S E Performance, който предлага най-голямата мощност досега със своите 680 к.с., след като се превърна в plug-in хибрид, базиран на 2,0 бензинов двигател.
И ако мнозина производители са се предали, има и други, които продължават да бягат от електрификацията, като в много случаи дори успяват да се справят без турбото. Ето 10 легендарни двигателя, които поддържат традицията жива.
10 мотора, които устояват на електрификацията (ГАЛЕРИЯ):
Поставян още на Lamborghini Gallardo и Huracan, този 5,2-литров двигател с директно впръскване има няколко варианта и еволюции и с Audi R8, но нито един не е толкова радикален като този на последното R8 GT, където комбинира своите 620 к.с. със задвижване на задните колела. Всичко това позволява ускорение от 0 до 100 км/ч за 3,4 секунди и постигане на максимална скорост от 320 км/ч.