Третото поколение Nissan X-Trail беше качено на конвейера преди почти 10 години - през 2013 г. През годините модела успя да се докаже като сравнително надежден, въпреки някои проблеми, повечето от които бързо бяха разрешени от японския производител. Наскоро беше представена и четвъртата генерация на модела, но в случая ще се занимаем с нейния предшественик, който се радва на добро търсене на пазара на употребявани автомобил. Ето какво казват експертите от изданието ZR за него.
Nissan X-Trail на старо (ГАЛЕРИЯ):
Базовият 2,0-литров двигател MR20DD (на снимката) има ресурс от около 250 хил. км. С придобиването на система за директно впръскване, той стана по-взискателен към горивото и започна да страда от натрупването на сажди върху всмукателните клапани. Замърсяването на дюзите и дросела, което често се случва след 80-100 хиляди км, води до неравномерна скорост на празен ход.
Ангренажната верига трябва да се сменя 120-150 хиляди км. В допълнение към характерния шум, разтягането на веригата се доказва от намаляване на мощността. В задвижването на клапана не са предвидени хидравлични компенсатори. При увеличен разход на масло след 150 хил. км обикновено са виновни втвърдените уплътнения на стеблото на клапаните, а по-късно и буталните пръстени, които са загубили подвижността си поради отлагания.