Днес ще спрем вниманието ви на един от най-здравите и надеждни употребявани седани, които са предлагат на нашия пазар "втора ръка". Става дума за осмата генерация на Civic и по-конкретно за нейната версия седан, произвеждана през периода 2005 - 2011 година.
Външно седанът Civic не прилича на „космически кораб“ както хечбека, но пък може да привлече купувачите със странната симбиоза от класически екстериор и футуристичен интериор. Въпреки цялата си необичайност обаче, трябва да знаете, че интериорът е обмислен от гледна точка на ергономичност, като единствено има проблеми с видимостта.
Не всеки ще хареса комбинацията от силно наклонено предно стъкло, масивни А-колони и ниска позиция на водача. Що се отнася до простор в купето, то отпред нещата са прилични, но на втория ред има предостатъчно място. За съжаление тази Honda с четири врати не може да се похвали с голям багажник: обемът му е само 389 литра.
Какво може да се купи? на родния пазар има достатъчно предложения , но, както и в много други случаи, преобладават седаните преди 2009 година. Тоест по-старите. Рядко се срещат хибридни седани с двигател 1.3 и CVT, внесени от чужбина. Често срещана на пазара обаче е Civic 1.8 (140 к.с.) с автоматична скоростна кутия или „ръчка“, в добра конфигурация с климатроник, кожен мултифункционален волан и всички останали „електрически аксесоари“. Въпреки това, пробегът на всички автомобили е доста голям, но това не бива да ви тревожи чак толкова много.
Как се вози? Комфортът в движение не е брилянтен или с други думи вози малко по-твърдичко, но пък за сметка на това седанът се контролира точно и безпроблемно. Кренът в завоите е почти незабележим. Дори и най-обикновеният двигател със 140 конски сили обича високите обороти и придава на Civic напорист характер.
Какво да очакваме? Дебел метал и устойчива на корозия боя - това не са характеристики на този Civic. Колата обаче се държи прилично и макар с видими следи, издържа добре на метеорологичните условия през годините. Вътрешната пластмаса също бързо се покрива с драскотини и не е от най-качествените.
В същото време двигателят 1.8 е изключително надежден и има ресурс от минимум 300 000 км. От проблемите, свързани с двигателя, може да се отбележи само повредата на повдигачи и лагери, както и необходимостта от периодично регулиране на клапаните. Няма проблеми и с двигателя 1.3, който работи като част от хибридния силов тракт. Това са двата най-препоръчвани агрегата.
Що се отнася до трансмисиите, то и с автоматична скоростна кутия, и с "ръчка" проблеми не се очакват. Единственият проблем е, че ръчната скоростна кутия е с твърде слаби лагери и синхронизатори. Капризният „робот“ не се инсталира на седана, но при хибрида японците не са избрали най-находчивия вариатор.
Окачването като цяло е надеждно, но предните амортисьори не живеят дълго (около 60 хиляди км). Често има повреди и в кормилната рейка. Добре е, че благодарение на "гаражни специалисти" отдавна подлежи на ремонт.
Като цяло това е един наистина здрав седан, който ще ви служи вярно, особено ако изберете по-мощния бензинов вариант. Е, харчи малко повечко, но пък добре понася и инсталирането на газова уредба.