IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Renault Clio на старо: Плюсове и минуси

Хечбекът от трето поколение е капризна кола с просторен интериор, малък багажник и енергоемко шаси

Clio е субкомпактен автомобил, който се характеризира с дискретен, непретенциозен дизайн. Трябва да знаете обаче, че сравнително комфортния интериор е много различен в зависимост от нивото на екипировка. В зависимост от конфигурацията може да бъде облицован с твърда или мека пластмаса.


Renault Clio


Задните седалки на хечбека лесно побират двама, при това ръстови пасажера. Но багажникът побира само 288 литра. Такива автомобили изобилстват на пазара на употребявани коли у нас, като най-оптималният вариант според нас, по отношение на възраст и цена, е третото поколение на Clio, на което акцентираме в момента.

Въпросната трета генерация на модела се прави през периода 2006 - 2014 година, а на пазара у нас преобладават хечбеци с пет врати, произведени преди фейслифта на модела- 2008 - 2009 година, а един от оптималните агрегати е бензинов с работен обем 1.6-литра и мощност от 110 конски сили.


Renault Clio


Не са рядкост е хечбеци с бензинови двигатели 1.2 (75–78 к.с.) и 1.4 (98 к.с.), както и с 1,5-литров дизелов двигател. За да купите такова Clio, трябва да знаете, че то ще е с пробег от около 150 хиляди километра. Най-вероятно екземплярът ще бъде оборудван с климатик, круиз контрол, отопляеми седалки и огледала, ел.пакет и дори с лостчета за превключване, ако вариантът е с автоматик.

Управлението на този хечбек е "разбираемо", безопасно и доста обикновено. Колата не се нуждае от по-мощен двигател от предлаганите, но както вече споменахме обърнете внимание на най-мощната бензинова версия. Окачването на хечбека е меко, но в същото време не е никак отпуснато и е доста енергоемко.


Renault Clio


Какво да очакваме? Корозията на купето е рядко явление за третата генерация на Clio. Между другото, предните калници на хечбека са направени от пластмаса. Доста често срещан проблем е тракащата задна врата. Регулирането ѝ помага малко, но знайте, че твърде вероятно е проблемът да си остане. Редовно се срещат и проблеми с ел. инсталацията. Типичните слаби места включват ключа-карта, лоста за смяна на скоростите, различни прибори по арматурното табло, електрическите прозорци и мотора на чистачките.

1,2-литровият двигател D4F е известен със своята капризна електрическа система. Ангренажният ремък изисква чест контрол, защото при скъсване директно отивате на основен ремонт. Двигателите 1.4 K4J и 1.6 K4M често се нуждаят от голямо внимание към фазовия превключвател и бобините за запалване, но иначе те са доста надеждни, но малко слабички за Clio III. Дизелът K9K е много икономичен, но е сравнително скъп за поддръжка, а и такива екземпляри са на много километри.


Renault Clio


4-степенният автоматик също няма голям ресурс и не се препоръчва. Редовната смяна на маслото спомага за удължаване на живота ѝ, за предпочитане трябва да се прави на всеки 60 000 км. Роботизираната кутия Quickshift, която е съчетана с двигателите с обем 1.2, определено не е надеждна. При ръчната скоростна кутия механизмът за избор на предавка се износва с течение на времето, но това е най-безпроблемната трансмисия за модела.

Окачването на Clio също изисква много внимание. Опорните лагери на предните подпори, шарнири на предното окачване, стабилизиращи щанги и лагерите на колелата се износват бързо. Резервните части обаче са в изобилие на нашия пазар и са сравнително евтини.


Renault Clio


Като цяло Renault Clio е капризна кола с просторен интериор, малък багажник и енергоемко шаси, но не и грабващ на външен вид. Но добре запазен екземпляр с механична скоростна кутия и с 1.6-литров бензинов мотор е прилична алтернатива, както за града, така и за извън него.

0 от 500
  • #13
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Иван ( преди 8 месеца )
    Взех Клио 3, бензин, 2009 г. Имах големи очаквания, но се разочаровах, въпреки че съм карал и предишните Клио 2 и Клио 1, от които съм много по-доволен. Много и дразнещи дреболии, така да ги наречем: Проблем с чистачки, пръскалки към тях, маркучи към тях и т.н., скърцащо табло и други. Т.н. мултимедия - пълен провал, поне при мен. Климатик под всякаква критика, безумно разположение на резервна гума и доста други неща. Съжалявам, че се доверих на Клио 3. Чудя се, дали да не го разкарам.
  • #12
    2 rate up comment 0 rate down comment
    реплика ( преди 1 година )
    Семейно Клио 1,4 98 к с.Купено като ново и карано и до днес.СМЕНЯТ СЕ КОНСУМАТИВИТЕ НА 2 ГОДИНИ.Ремъци на 5 години .Дупките под решетката на чистачките да се промиват редовно иначе гори моторчето.Като цяло евтина подръжка не слагам ментета и колата не дава проблеми. Както се казва по нашите ширини КОГАТО НЕ КУПУВАШ Е ЕВТИНО , КОГАТО КУПУВАШ Е СКЪПО
  • #11
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Бай Х ( преди 1 година )
    За сведение на Другаря от номер 7:Клиото 1998г.го карах ОСЕМ години !Каптюра карам и днес,супер доволен !!!За твое сведение съм живял на Запад и съм карал всичко,без Щатските коли.От позицията на съветски разбирач е трудно дори и за Рено да кажеш нещо !
  • #10
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Рено фен ( преди 1 година )
    Клио 3 - кола на годината 2006 г.! 1.6 16V с ръчни скорости и на малко км - и сте вие :) Смяна на ангренажа на 60 000км или 5 г., двиг. масло на 10 000км или всяка година и масло за скорости на 100 000км или 10 г. и ще видите кола как стига 300 000 км и 20 г. възраст без проблеми! Дори и Рено !!!
  • #9
    1 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Клио, Каптур (Кепчър както ме поправи един авер) това са коли произведени с възможно най-малки разходи за каквото к да се сетиш!!! Пред тях и Дачията може да ти хване окото. Пък можеш и за някой Фиат да се излъжеш, хахаха.
  • #8
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Рено най добро 10 пъти шампиони във Ф1
  • #7
    4 rate up comment 13 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Карал Клио, па си купил Каптюр!! Явно има хора, които не са чували за истински автомобили!!
  • #6
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Браво ( преди 1 година )
    Браво бай х, карал си го -2 години.
  • #5
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Бай Х ( преди 1 година )
    Имах Клио бензин 1998г.и беше като самолет ! Купих го за 1 500лв.2012 и го карах градско до 2010,дадох още толкова да го стегна+основен ремонт,но пък си беше пушка отвсякъде !Продадох го на една даскалица и тя си фучи с него и до днес,а аз си поръчах по каталог Каптюр газ/бензин и съм супер доволен !!!
  • #4
    3 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Далеч от малки коли без значение марката в тва ударат ли те нямаш шанс