IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Струва ли си покупката на Nissan Qashqai на старо?

Обръщаме внимание на второто поколение на модела

Второто поколение Nissan Qashqai се прави от 2014 година и на нашия пазар този кросоувър е добре застъпен. Намират се прилични екземпляри с история, защото голяма част от автомобилите са продадени, сервизирани и карани само у нас. Но какъв използван Qashqai да изберете и купите, ва разказваме сега.


Nissan Qashqai


Създавайки Qashqai II поколение, Nissan запазва успешната концепция на своя предшественик. Разбира се, ключовите елементи на дизайна са модернизирани, във втората генерация вече има модерни електронни асистенти, като система за избягване на сблъсък, контрол на умората на водача и мониторинг на мъртвите точки. Освен това моделът е добре адаптиран за родния пазар, като това се дължи най-вече на усиленото му окачване.

В същото време Qashqai не само е изграден на същата платформа, но и външно е подобен на X-Trail от трето поколение. Салонът е доста европейски както на външен вид, така и на допир, с гостоприемни предни седалки, но колата се слави и с не най-просторният заден диван в класа. Багажникът също е скромен за автомобил от този клас - само 430 литра.


Nissan Qashqai


Планираният фейслифт на модела се случва през 2016 година, който е по-скъп но е за препоръчване, тъй като много от т.нар. "детски болести" на модела вече са изчистени. По отношение на силовите агрегати и трансмисията рестайлингът донесе минимум промени. Qashqai се предлага с два варианта на бензинов двигател: базовият 1.2 турбо двигател развива 115 к.с. и се комбинира с 6-степенна механична трансмисия или CVT. Задвижването на предните колела за тази версия няма алтернатива. Този мотор е слаб за сравнително тежкото купе, не харчи малко, а CVT трансмисията има купища проблеми. с други думи не го препоръчваме.

Qashqai има и с атмосферен двигател 2.0 (144 к.с.), който се предлага със същия набор от скоростни кутии. Вярно е, че по време на рестайлинга двулитровият вариант на вариатора получи нов преобразувател на въртящия момент, а модифицираният софтуер леко изостри реакцията към ускорителя. Такъв CVT Qashqai с двулитров двигател се предлага и със задвижване на всички колела и е една добра алтернатива за подобен кросоувър.


Nissan Qashqai


Преди рестайлинг кросоувърът можеше да бъде поръчан и във версия с предно задвижване с 1.6 дизелов двигател със 130 к.с. и вариатор, но след актуализацията тази версия беше изоставена поради слабо търсене. Добър вариант е и бензиновия 1.6-литров мотор, а дизелите, освен, че са скъпи за поддръжка, се компрометираха доста през май 2016-а, когато министерството на околната среда на Южна Корея потвърди, че Nissan е използвал така нареченото устройство за манипулиране на вредните емисии в Qashqai.

Що се отнася до окачването, то схемата за всички версии на Qashqai, продаващи се у нас е една и съща. На предната ос е монтирано McPherson окачване, а отзад - многолостово. Полунезависимото задно окачване се открива само на кросоувъри с предно задвижване, които също не препоръчваме. Всички Qashqai са сглобени в Англия. 


Nissan Qashqai


Рестайлингът даде на кросоувъра напълно преработено шаси - Qashqai преди реформата има доста нестабилно и отпуснато окачване. След 2016-а се появиха по-меки пружини, промениха се характеристиките на амортисьорите, стабилизаторите станаха по-дебели. В резултат на това кросоувърът може да се похвали с едно от най-енергоемките окачвания в класа.

И благодарение на модифицираното окачване се подобри и управлението. По време на актуализацията звукоизолацията също е подобрена значително. С други думи, ако искате такъв кросоувър, то добре е да отделите по-голяма сума пари и да изберете екземпляр, произведен след 2016 година. Добре е да е бензинов и да е 4х4.


0 от 500
  • #6
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Ян Бибиян ( преди 2 месеца )
    Изберете Тойота или Хонда, Нисана НЕ струва и ще имате само ядове и проблеми.
  • #5
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Ако искаш джипа да е джип - сложи му мотор. Какво е това 1.6??
  • #4
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Стилиан ( преди 2 месеца )
    Моля да напишете подобна статия и за Сузуки Витара.
  • #3
    12 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Стига с тоя заден диван бре, диванета такива! Кой ви научи на тази дума и знаете ли какво означава тя?Пълна трагедия сте вече в този сайт.
  • #2
    7 rate up comment 11 rate down comment
    Johnny Bravo ( преди 2 месеца )
    Абсолютен паркет!
  • #1
    19 rate up comment 1 rate down comment
    Ко написа ко ( преди 2 месеца )
    Изключително неграмотно написана(преведена) статия.Последно, кое е вярно: "схемата за всички версии на Qashqai, продаващи се у нас е една и съща" или "Полунезависимото задно окачване се открива само на кросоувъри с предно задвижване, които също не препоръчваме" Защо е препоръчително да е 4x4?И кой го бърка, че дизелите били "компроментирани" заради неверни дани?Потребителят го бърка динамика, поддръжка и дуракоустойчивост, а не какви цифри са предоставени на корейския държавен орган.