IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Три неща, които да поискате при смяна на гумите!

Много от механиците често пропускат тези действия

Повечето собственици на автомобили, когато сменят гумите на автомобила си сезонно, напълно се доверяват на този процес на работниците от гумаджийниците. И това е грешка. Защо, ви разказваме сега.


гумаджия


Ако собственикът на автомобил се интересува от неговата безопасност и безопасността на автомобила, той трябва самостоятелно да извърши няколко задължителни действия по време на монтажа на гумите, тъй като наистина квалифицирани и съвестни майстори се намират трудно в този бизнес.

На първо място, дори преди да се инсталира „преобутата“ джанта на мястото ѝ, трябва да проверите състоянието на повърхността на главината и тази част от джантата, която ще контактува с нея. Там не трябва да има никаква мръсотия, частици ръжда и други подобни.

Факт е, че когато джантата е завинтена към главината, цялата тази мръсотия не им позволява да се сближат плътно. И това е потенциална заплаха от саморазхлабване на гайките на колелата в движение - с повече от очевидни последици. Следователно, след като сте открили мръсотия върху главината и диска, тя трябва да бъде внимателно отстранена. Или сами с помощта на предварително запасена метална четка, или като принудите гумаджията да го направи.

И когато колелото вече е монтирано върху шпилките, но все още не е завинтено с гайките, трябва да бъде използвана медна грес и да се намажат резбите на всяка от тях - където впоследствие ще бъдат разположени гайките. Или същото действия трябва да се приложи на ботовете, ако колата е с такива.

Така по-късно да няма да имате проблеми с отвиването! Смазката ще запълни всички микрокухини между повърхностите на резбата на шпилката и гайката, предотвратявайки окисляването. Липсата на ръжда на тези места ще ги предпази от "залепване". Това важи особено много за т.нар. секретни болтове.

А третата операция, която отговорният собственик на автомобила трябва да извърши сам, е да провери затягането на гайките със собствените си ръце. Когато специалистът по смяна на гуми ви каже, че е готов, не бъдете твърде мързеливи, вземете ключа за гуми и проверетевсички гайки или респективно - болтове.


0 от 500
  • #3
    34 rate up comment 2 rate down comment
    Алекс ( преди 1 година )
    Да мажеш шпилките и болтовете с грес е доста опасен съвет.Никога не съм слагал грес и никога не съм имал проблем със свалянето на джантата.
  • #2
    29 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Най са ми смешни когато поредния "майстор" с хъс ти обяснява колко некадърен е бил тоя преди него, дето ти е боядисал/ремонтирал и че той е човекът.
  • #1
    22 rate up comment 7 rate down comment
    //// ( преди 1 година )
    И ако е един уважаващ се сервиз ще ви изхвърлят с колата навън. А още повече външен човек няма право да стои вътре в сервиза. Ако не дай се боже стане инцидент, какво правим?