IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Три неща, които да поискате при смяна на гумите!

Много от механиците често пропускат тези действия

Повечето собственици на автомобили, когато сменят гумите на автомобила си сезонно, напълно се доверяват на този процес на работниците от гумаджийниците. И това е грешка. Защо, ви разказваме сега.


гумаджия


Ако собственикът на автомобил се интересува от неговата безопасност и безопасността на автомобила, той трябва самостоятелно да извърши няколко задължителни действия по време на монтажа на гумите, тъй като наистина квалифицирани и съвестни майстори се намират трудно в този бизнес.

На първо място, дори преди да се инсталира „преобутата“ джанта на мястото ѝ, трябва да проверите състоянието на повърхността на главината и тази част от джантата, която ще контактува с нея. Там не трябва да има никаква мръсотия, частици ръжда и други подобни.

Факт е, че когато джантата е завинтена към главината, цялата тази мръсотия не им позволява да се сближат плътно. И това е потенциална заплаха от саморазхлабване на гайките на колелата в движение - с повече от очевидни последици. Следователно, след като сте открили мръсотия върху главината и диска, тя трябва да бъде внимателно отстранена. Или сами с помощта на предварително запасена метална четка, или като принудите гумаджията да го направи.

И когато колелото вече е монтирано върху шпилките, но все още не е завинтено с гайките, трябва да бъде използвана медна грес и да се намажат резбите на всяка от тях - където впоследствие ще бъдат разположени гайките. Или същото действия трябва да се приложи на ботовете, ако колата е с такива.

Така по-късно да няма да имате проблеми с отвиването! Смазката ще запълни всички микрокухини между повърхностите на резбата на шпилката и гайката, предотвратявайки окисляването. Липсата на ръжда на тези места ще ги предпази от "залепване". Това важи особено много за т.нар. секретни болтове.

А третата операция, която отговорният собственик на автомобила трябва да извърши сам, е да провери затягането на гайките със собствените си ръце. Когато специалистът по смяна на гуми ви каже, че е готов, не бъдете твърде мързеливи, вземете ключа за гуми и проверетевсички гайки или респективно - болтове.


0 от 500
  • #23
    22 rate up comment 3 rate down comment
    Газко Уазков ( преди 1 година )
    Последният сервиз, в който работих, имаше малко кафене, разделено със стъклена стена от ремонтното отделение. Клиентът НЯМА работа при колата си! Като искаш да гледаш, стой зад стъклото и гледай. В по-предишен сервиз, където клиентите бяха и консултанти, един ***, говорейки по телефона си, се облегна на таблото на подемника, той тръгна надолу и за малко да ми откъсне ръката!....
  • #22
    26 rate up comment 1 rate down comment
    Иво Христов ( преди 1 година )
    Този който е писал тази статия, никога не си е сменял гумите сам!
  • #21
    4 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    два комплекта джанти зимни и летни нося ги само за баланс на високотехнологични машини виждал съм на отбивка семейство да стои и се чуди как да се приберат до вкъщи с три скъсани болта след смяна на гуми лост първа степен един скача върху щангата за да се завие болта или гайката лост втора степен двама скачат върху щанга за да развият болта или гайката како како бате бате това е филма в *** виждал съм как слагат фитил на пробита гума на ферари sf90 страдале и собственика смело си кара
  • #20
    20 rate up comment 10 rate down comment
    Жоро ( преди 1 година )
    Медна грес по полтове и гайки! Искате на някой да му паднат гумите в движение ли?
  • #19
    13 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Не бих сложил никаква грес по резбовите съединения! За експлоатацията на главините всеки е длъжен сам да се грижи ! Нередностите в зглобката също отстранявам без да мъркам на хората по главите! Автомобилът си е мой в крайна сметка! Аз сам преценявам !!!
  • #18
    7 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Айде де, пистолета за нищо го нямат, дотук 2 шпилки са ми прецаквали. Отделно смяна с баланс на цената на една вечеря за 4-***..
  • #17
    16 rate up comment 0 rate down comment
    До 5 ( преди 1 година )
    Хирурга няма да го гледаме , но за махленски майстор ще дадеш ли гаранция кво е учил и кво е завършил ? Днешните механици са събирани с кол и въже от моя скрооооомен опит го казвам ! Иначе си прав че всеки трябва да прави това което е учил ! Ама в днешно време... едва ли!
  • #16
    8 rate up comment 5 rate down comment
    Кър кър ( преди 1 година )
    Мале мале,медна грес на болтовете не го праветеАко нямате анти слииз грес ги топнете малко в моторно масло.
  • #15
    4 rate up comment 6 rate down comment
    До стар шофьор ( преди 1 година )
    Ти глупав ли си или просто си недосетлив?Дисковете и накладките ще провериш в сервиза.
  • #14
    17 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Аз за по-сигорно с електрожена заварявам гайките за да ги осигоря срещо самооттвинтване