IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Как да проверите използвани лети джанти преди покупка

Не се доверявайте на лъскави и прясно боядисани колела

На пазара за употребявани авточасти се предлагат доста лети джанти, които са използвани, но пък са по-евтини и изглеждат далеч по-добре от нови стоманени. Евтин вариант за разкрасяване на автомобила принципно е най-добрия вариант, но пък от друга страна ако попаднете на криви джанти, това си е чиста загуба на пари. Разказваме ви как да изберете правилните използвани лети джанти.


джанти


Зимата идва, така че сега е моментът да започнете да мислите за закупуване на зимни гуми, в случай, че нямате. Много собственици на автомобили предпочитат да имат и комплект джанти към тях, които могат да сменят сами на площадката пред блока, спестявайки пари за труд и време на опашките. 

Преди да купите желаните лети джанти, първо трябва да разберете не само размерите на колелата, но и диаметъра на централния отвор, броя болтове/гайки и не на последно място т.нар. офсет. Ако последният е различен ще имате различно изнасяне на джантата спрямо главината, което води до доста неприятности.

Следва първата среща. Винаги посрещаме по дрехите, но в случая умът трябва да надделее над сърцето: красивата снимка е страхотна, но следите от ремонт или прясно боядисване са синоними на проблеми. Ако забележите прясно боядисване на джантата, то много вероятно е продавачът да се опитва да скрие следи от ремонт. Най-малката и незабележима пукнатина води до вечно спукана гума и непрестанни ремонти.


джанти


Дори и да се решите да купите заварявани джанти (което не препоръчваме) трябва да проверите заварката. Алуминият се заварява с аргоново-дъгов метод, като шевът трябва да бъде направен в едно цяло без прекъсване. Не при всички обаче се получава, така, че внимавайте. Атрактивен вариант са оригиналните лети джанти със следи от употреба. Бордюрната болест, пилингът на лака и драскотините са дреболии, с които можете да се справите и сами. Въпросът е джантата да не е спукана или крива.

така идваме до най-важната стъпка - геометрията. Честно казано, невъзможно е да забележите малки отклонения от идеалния кръг без участието на специално оборудване. На око, колкото и да ги търкаляте, едва ли ще забележите нещо. Можете да забележите само ако джантата е станала на "яйце". Всичко останало ще се покаже в монтажната на гуми. Така че най-добре, ако купувате употребявани лети джанти, да минете през някой гумаджия, който бързо ще ви каже дали са прави или не.


0 от 500