Много от шофьорите не обръщат достатъчно влияние на налягането в гумите, а това е грешка, която може да има сериозни последствия. При гуми с неправилно налягане се увеличава разходът на гориво, влошава се управлението и гумите се износват преждевременно.
За един шофьор е силно препоръчително да има манометър в автомобила - уредът, с който редовно да проверява налягането в гумите на своя автомобил. Тези, които са налични по бензиностанциите, в много от случаите не са верни и могат да доведат до пренапомпване на гумата, което също е вредно, както за гумата, така и за максимално късия спирачен път на автомобила.
Но какво да правим, ако нямаме под ръка въпросното устройство, наречено манометър?
Неведнъж е ставало дума, че гумите на автомобила трябва да се проверяват поне веднъж седмично. Но ако не разполагате с манометър има начин за за бързо и приблизително точно определяне на разликата в налягането на отделните гуми, което също е от съществено значение за правилната употреба на автомобила.
Подходящият метод е следният: При лек спад на налягането гумите те почти не променят формата си, така че визуалният метод не е подходящ, но т.нар. тактилен е подходящ. По твърдостта на страничната стена и по звука, издаван при удар, можете да разберете кое колело има нужда от помпане. Ако налягането е по-ниско с половин атмосфера, например, тогава ударът става глух и гумата не пружинира добре.
Ако всички гуми "звучат" еднакво, тогава можете да тръгвате на път без да се притеснявате. Но когато поне една гума реагира "тъпо" при удар по нея, трябва да ѝ обърнете повече внимание и да я напомпате поне с половин атмосфера, след което да повторите способа с удар с ръка по нея.