IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо професионалните шофьори помпат гумите само веднъж на сезон

Сложете този детайл на вашия автомобил и ще разрешите един важен проблем

Един от основните съвети, които трябва да се дават на по-неопитните водачи на моторни превозни средства е: Проверявайте налягането в гумите си поне веднъж седмично, защото меките гуми винаги водят до проблеми. 


вентил


Въпреки това, има вариант да не проверявате толкова често гумите. Как, ви разказваме сега. Меките гуми водят до повишен разход на гориво и неравномерно износване, но пък и прекалено честата проверка е досадна работа.

Гумите обаче спадат, а в повечето случаи не е виновен гумаджията и дори не е е гумата, а мястото от където се помпа. Или по-конкретно говорим за вентилите на гумите. Този елемент много често страда от контакт с бордюри и камъни по черни пътища, не понася солен реагент, който изобилства  върху пътя през зимата и изобщо не е готов, както се оказва, за претоварвания. 

Освен това гумените вентили, каквито са масовите на колите, много често се деформират и се късат, например от прегряване, и не харесват скоростта. Особено ако стрелката на скоростомера  по-често е отвъд границата от 130 км/ч. За да не се налага честа проверка на гумите или как да ги помпате веднъж на сезон е добре да се допитате до професионалните шофьори на камиони и микробуси.


вентил


Те отдавна знаят отговора на този въпрос и не го крият от никого: всички камиони имат железни вентили, които са много по-здрави, по-издръжливи и дълготрайни. Сложете и вие такива на вашата кола и ще забравите за честото помпане на гуми. В момента на пазара има доста висококачествени метални вентили за автомобили: те са по-скъпи от класическите гумени, но също са далеч по-надеждни.

Единственото, което трябва да знаете за железните вентили е необходимостта от редовно, поне веднъж на сезон, смазване, което се прави с цел да може лесно да се разглобява и да не създава никакви проблеми. Има и още нещо. Преди много години Хенри Форд казва, че 80% от външния вид на автомобила се дължи на колелата. А металните вентили са не само по-надеждни, но и по-красиви!


0 от 500
  • #16
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Ломско говедо ( преди 1 година )
    Карам повече от 40 години кола . Когато се усъмня , ритам гумата дали е мека /150 кг. съм/
  • #15
    9 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Кефи ме как абсолютно всяка статия, която се публикува тук, бива върло оплюта... Типична черта на българина в соц. мрежи...Аз пък да ви кажа, че като млад шофьор, тоест невеж в много отношения, когато става дума за поддръжка/техники на каране и т.н., намирам доста от нещата за полезни или ако не полезни то поне ги чета с цел информация. Разбира се, подхождам със здрав разум към всичко, но не виждам защо всички скачате толкова...
  • #14
    4 rate up comment 0 rate down comment
    От #7 до Дим ( преди 1 година )
    хаха, голем си експерт! Дори разбра и по колко навъртам и по колко зареждам. Браво! Ако правиш над 20к годишно, колкото аз правя, значи караш повече. Ама се съмнявам...Относно системата, реагира достатъчно добре и навреме! А ти си проверявай на всеки 1000 км. Аз понякога правя и по 5000 км за 10тина дни. Само под колата трябва да лежа
  • #13
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Dizel ( преди 1 година )
    Класически гумен вентил...само *** би казал това...
  • #12
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Авторът съвсем ясно ви е обяснил за какво иде реч - да си смените вентилите. Предната кола беше с обикновени и като сменяш гуми ти ги сменят, сегашната има датчици и отчитат доста точно.
  • #11
    6 rate up comment 3 rate down comment
    333 ( преди 1 година )
    Някакъв писал, че гумите се проверяват на всяко зареждане. Ей сега като я подкарам по магистралата, налягането ще се вдигне поне с 0.2 единици. Гумите се проверяват студени
  • #10
    3 rate up comment 2 rate down comment
    джодже ( преди 1 година )
    Автора пише к, вот си иска ама и коментарите са Ви са неуки, 4500км. на месец помпа когато ми падне. Ако е на джанта помпа и на гумаджия.
  • #9
    9 rate up comment 11 rate down comment
    Дим ( преди 1 година )
    До 7 - виж сега, аз пълня винаги до горе, не като теб по 10лв всяка неделя! Карам много и си проверявам налягането горе долу на всеки 1000км. Системата за следене на налягане като и видиш толеранса и ще осъзнаеш че може да си съсипеш гумите докато я чакаш да ти светне. Ама то се обяснява на хора не на....
  • #8
    13 rate up comment 6 rate down comment
    Общо взето ( преди 1 година )
    Много е досадно да си проверявайте гумите - по-добре недейте. Прекръстете се там като тръгвате и нека Господ бъде с Вас
  • #7
    7 rate up comment 18 rate down comment
    До Дим ( преди 1 година )
    От проверки остана ли време за шофиране? Скъса ме от смях... Аз налягането не го проверявам никога! Смяна зимни/летни до смяна зимни/летни, толкова. Имам система за следена на налягането в гумите и метални вентили