IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо професионалните шофьори помпат гумите само веднъж на сезон

Сложете този детайл на вашия автомобил и ще разрешите един важен проблем

Един от основните съвети, които трябва да се дават на по-неопитните водачи на моторни превозни средства е: Проверявайте налягането в гумите си поне веднъж седмично, защото меките гуми винаги водят до проблеми. 


вентил


Въпреки това, има вариант да не проверявате толкова често гумите. Как, ви разказваме сега. Меките гуми водят до повишен разход на гориво и неравномерно износване, но пък и прекалено честата проверка е досадна работа.

Гумите обаче спадат, а в повечето случаи не е виновен гумаджията и дори не е е гумата, а мястото от където се помпа. Или по-конкретно говорим за вентилите на гумите. Този елемент много често страда от контакт с бордюри и камъни по черни пътища, не понася солен реагент, който изобилства  върху пътя през зимата и изобщо не е готов, както се оказва, за претоварвания. 

Освен това гумените вентили, каквито са масовите на колите, много често се деформират и се късат, например от прегряване, и не харесват скоростта. Особено ако стрелката на скоростомера  по-често е отвъд границата от 130 км/ч. За да не се налага честа проверка на гумите или как да ги помпате веднъж на сезон е добре да се допитате до професионалните шофьори на камиони и микробуси.


вентил


Те отдавна знаят отговора на този въпрос и не го крият от никого: всички камиони имат железни вентили, които са много по-здрави, по-издръжливи и дълготрайни. Сложете и вие такива на вашата кола и ще забравите за честото помпане на гуми. В момента на пазара има доста висококачествени метални вентили за автомобили: те са по-скъпи от класическите гумени, но също са далеч по-надеждни.

Единственото, което трябва да знаете за железните вентили е необходимостта от редовно, поне веднъж на сезон, смазване, което се прави с цел да може лесно да се разглобява и да не създава никакви проблеми. Има и още нещо. Преди много години Хенри Форд казва, че 80% от външния вид на автомобила се дължи на колелата. А металните вентили са не само по-надеждни, но и по-красиви!


0 от 500
  • #6
    14 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Поредните шитни! Съвременните автомобили и камиони са оборудвани със система за следене на налягането в гумите! Пищи при промяна. Хваща и минимални отклонениея
  • #5
    10 rate up comment 19 rate down comment
    Дим ( преди 2 години )
    Налягането на гумите се проверява при всяко зареждане с гориво! И малките деца знаят, че при промяна на температура, промяна на атмосферното налягане, се променя налягането във футбулната топка! С автомобилните гуми е същото! Ако лятото си карал 300км по магистрала на 40 градуса жега, се проверяват! Ако си тръгнал от Пловдив на 35 градуса жега и се се качил на Боровец на 5 градуса, пак се проверяват! Такъв филм - проверка веднъж на сезон няма! Ако искате и винтили от кевлар си сложете!
  • #4
    12 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Всеки който кара съвременен камион си има системи които следят налягането и когато има нужда или се коригира ръчно или автоматично ако има такава поддръжка.
  • #3
    27 rate up comment 1 rate down comment
    Боб ( преди 2 години )
    По скалъпена от нишото статия не бях чел.Като няма какво да пишете,не се напрягайте.
  • #2
    16 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Много *** статия !!! ВСЕКИ професионален шофьор на камион (особено при тировете), си проверява гумите преди да тръгне. Било то след почивката му, или на депото когато току-що е натоварен ! Лесно се разбира кога една гума е с по-ниско налягане при камионите. С почукване с нещо твърдо, по звука се хваща веднага ако налягането й е по-ниско.
  • #1
    30 rate up comment 0 rate down comment
    apollo11 ( преди 2 години )
    Глупости!!Няма професионален водач който да не си проверява гумите преди всеки глокс!!Тия "професионалисти" дето сега са се качили нма камионите са осеяли пътищата с останки от гръмнали гуми!!П.с.На мотоциклетите също се слагат метални, но това НЕ означава че не се проверявв налягането поне в началото на всеки сезон, особено лятото и зимата