IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Паркингите във Франция вече задължително със слънчеви панели

Страната прие нов план за сериозни инвестиции във възобновяеми източници

Във Франция използването на слънчева енергия получи огромен тласък от нов закон, одобрен от Сената, който изисква всички паркинги с места за най-малко 80 превозни средства, както съществуващи, така и нови, да бъдат покрити със слънчеви панели, съобщава Electrek.

 

tdcyw57blgab.jpg

 

Новите разпоредби са част от широкомащабния план на президента Еманюел Макрон за сериозни инвестиции във възобновяеми източници, който има за цел да умножи по 10 количеството слънчева енергия, произведена в страната и да удвои мощността от наземни вятърни паркове. 

От 1 юли 2023 г. по-малките паркинги с между 80 и 400 места ще разполагат с пет години, за да се приведат в съответствие с новите мерки. Паркингите с повече от 400 места имат по-кратък срок, като трябва да се съобразят с новите мерки в рамките на три години от тази дата и поне половината от площта на паркинга ще трябва да е покрита със слънчеви панели.

 

1-74.jpg

 

Според правителството този план, който е насочен специално към големи зони за паркиране около търговски центрове и гари, може да генерира до 11 гигавата, което се равнява на 10 ядрени реактора, захранващи милиони домове. Public Sénat пише, че са били въведени разпоредби, изключващи паркинги за камиони, превозващи тежки товари или зони за паркиране в исторически или защитени зони.

Други мерки включват изграждане на големи соларни паркове върху свободни земи покрай магистрали и железопътни линии, както и върху земеделски земи, където е осъществимо. Националната железопътна служба на Франция (SNCF) също планира да инсталира около 190 000 кв. м слънчеви панели в 156 станции в цялата страна до 2025 г. и 1,1 милиона кв. м до 2030 г. с цел да намали потреблението на енергия с 25%. Правителството също така планира да изгради около 50 допълнителни вятърни парка до 2050 г. 

 

offshorewind.jpg

 

Това лято френското правителство утвърди две зони за офшорни вятърни паркове край бреговете на Атлантическия океан след мащабен публичен дебат, включващ 15 000 участници, като опазването на околната среда беше най-голямата грижа. Първият вятърен парк се планира да бъде разположен край остров Олерон, на повече от 35 км от брега, с капацитет от около 1000 MW. Вторият вероятно ще бъде разположен по-далеч в морето, като и двата заедно ще произвеждат достатъчно електричество за 1,6 милиона души.

 

 

0 от 500
  • #14
    8 rate up comment 3 rate down comment
    До 9 ( преди 2 години )
    За какви панели говориш? Цената на панелите е много под 1000 лв, а французите могат да постигнат доста по-ниски цени от България, защото са много по-голяма държава и могат да поръчат много по-големи количества.Цената е с включена конструкция. Но няма никакво значение. Едно паркоместа 4 kw год. ще произвежда около 5000 kWh на юг повече на север по-малко. Дори по 50 евроцента, това са доходи от 2500 евро годишно. Е колко пък да струва конструкцията за навеса? Да не са 2 а да са 3 години.
  • #13
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Зимно време има вятър,разбирачите.
  • #12
    7 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Разбирачите, дори при нас 10 киловата соларна система, барабар с всичко, вече е под 14 бона. А че вие толкова пари не сте виждали, СИ Е ВАШ ПРОБЛЕМ!
  • #11
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    В САЩ средния дневен пробег на автомобилите е 48км. В България предполагам че е доста по малко. Една електрическа кола харчи средно 200Wh на километър. Тоест на ден са нужни около 10KWh произведена енергия за всяка кола. В идеални условия би трябвало площта на едно парко място да захранва един автомобил. Зимно време ще е проблем обаче.
  • #10
    7 rate up comment 3 rate down comment
    До 7 ( преди 2 години )
    Колко хора имат втори майчин език рашисте? Колкото и да се стараят няма как да стигнат Русия която вече има по-малко автомобилостроене от Мароко (което пък е собственост на Рено и Пежо) а вече и пазара на коли на глава от населението й е на ниво Мароко
  • #9
    1 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    8-ми, писанло ми е от такива като теб, които по далече от един панел не виждат. 1, Цените в българия и Франция са различни. 2. Паркинга на мола дали е покрит!? Ами не е, особенно последните етажи. Всичките им хипермаркети са >80 места и са отркити. Това значи допълнители инвестиции за навеси, а това са милиони инвстиции, които някой трябва да поеме. Ще ги задължат? Добре, просто лимитират паркинга на 79 места..
  • #8
    8 rate up comment 3 rate down comment
    До долния ( преди 2 години )
    То пък големите инвестиции. Един киловат фотоволтаична централа ти струва 1500 лв и заема 5 квадрата. Тоест върху едно паркоместа 20 квадрата се инсталират четири киловата фотоволтаици за 6 000 лева. Е колко да е скъпо? И не забравяй, че това е инвестиция, която след това ще ти носи доходи поне 25 години напред, колкото е най-малката гаранция за фотоволтаични панели.Особено пък при тези цени на тока, инвестицията ще се върне само след две години.
  • #7
    4 rate up comment 12 rate down comment
    Евросъединители! ( преди 2 години )
    Тия франсето яко копат дъното в мерака да се самозакопат, докато учат арабски за втори майчин език!
  • #6
    4 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Соларните панели по покрвите добре, ама е въпрос на много инвестиции, да видим коий ще ги плати. Но смешното е инвестициятата в 2 вятърни парка, за 1.6 мил жители?! Ами Франция е едни 80мил, а с тези 2 парка ще поахрчат доста милиони, а дори един квартал на Париж не могат да захранят.
  • #5
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Единствено не е добре че не са се съобразили с климатичните особености-южните части на Франция граничещи с Италия и Барлелона имат около 50% повече слънчеви часове годишно спрямо северните граничещи с Белгия и Англия по море така че сроковете можеше да са съобразени с това и първо да се покрият паркингите където има повече смисъл