IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Колата със соларен панел cъбра 20 000 поръчки

Цените на очаквания в началото 2023 г. Sion започват от 29 990 евро

Германската компания Sono Motors, базирана в Мюнхен, обяви, че 20 000 клиенти вече са платили депозит (минималната сума за него е 500 евро), необходим за придобиването на нейния миниван Sion. Цените на електрическият модел със слънчева батерия в Германия започват от 29 990 евро.


Sion Sono Motors


Производството на модела ще започне през втората половина на 2023 г., като доставките до клиенти са предвидени за края на годината. Електромобилът ще се произвежда във Финландия - в завода Valmet Automotive. Това е компания, специализирана в производството на автомобили за други производители.

От техническа гледна точка Sion е покрит с 456 фотоволтаични клетки, способни да презареждат батериите с достатъчно количество енергия, за да гарантират пътувания между 112 и 245 км на седмица. Автомобилът е оборудван и с батерия с 54 кВт/ч, която, ако е заредена на 100%, обещава пробег от 305 км.


Sion Sono Motors


Батерията, освен че получава енергия от слънчевите панели, които покриват цялото тяло (последните са разположени на покрива и предния капак, но също и на крилата, вратите и задната врата), може да се зарежда с променлив ток с мощност 11 кВт или с постоянен ток до 75 kW мощност.

От Sono Motors посочват, че според оценките и като се има предвид огромния интерес, Sion разполага с всичко необходимо, за да стане първият електрически автомобил със слънчева енергия, който ще достигне масово производство. По-конкретно, компанията планира да произведе 257 000 единици за седем години.


0 от 500
  • #11
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    В момента ползвам колата си 2-3 пъти на седмица. С такава кола бих могъл да карам почти винаги безплатно.
  • #10
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Пропов ( преди 1 година )
    Не разбирате май идеята. Енергията е скъпа и ще става още по скъпа. Всяко решение , което води до спестяване или безплатно получаване е добро. За нормален човек, който работи по цял ден е супер. Оставяш я за едни 8 часа и НЕ на сянка. Щото колегите винаги търсят сянка и ти нямаш конглокенция. И за 20 км да е дръпнала ток - берекет. И така всеки ден. Днес 20 км са ти 7 до 10 лв , ама ще стават все по скъпи в бъдеще. А и технологията ще се развие.
  • #9
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Соларис ( преди 1 година )
    Грешка! 42-45 часа зареждане за час умерено каране.
  • #8
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Соларис до №7 ( преди 1 година )
    Голям си ми умник. Принципа е този, но математиката ти издиша много удобно. При много умерено каране имаш 30 кв/ч. Ел.Дв. имат убийствен стартов ток при потегляне. При 2 м2 панел имаш зареждане 700 W на припек, 300 W облачно и 0 W сянка и нощем. Имаш 21 часа да зареждаш на припека, за да отидеш в петък на пазаря за 1 час. И престанете да си мислите, че ФВ електричество е тока от мрежата.
  • #7
    3 rate up comment 2 rate down comment
    До 7 ( преди 1 година )
    Какво ще ги правиш 70 квт с такава мощност почти цялото време няма да работят щото батерията ще е на 100% тези панели да не са за бързо зареждане или за влак. Няма логика да се сравнява панел с двигател. Електромобил с 200 коня и такъв с 1200 харчат почти еднакво количество ток и са достатъчни няколко стотин вата панели за да покрият значителна част от пробега
  • #6
    6 rate up comment 6 rate down comment
    Соларис ( преди 1 година )
    Оптимистите тука знаят ли каква площ модули са нужни да изкарат 70 кВ (колкото е мощността на един среден двигател). 120 х 6 м. приблизително. И то при идеални условия. И не ми казвайте, че не разбирам, 'щото това работя.
  • #5
    11 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Бай *** продължава да хейти докато не е постигнал нищо в живота си. А в същото време ще има хора които ще си карат автомобила безплатно. Ако ходиш на работа с велосипед и ползваш колата си 2-3 пъти на седмица например за да ходиш до магазина, де факто ще хараш безплатно и същевременно ще има гъвкавостта и удобството на личен автомобил, а не ограниченията на кар шеринг.
  • #4
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Лудория до №3 ( преди 1 година )
    Би ли ми посочил някъде из дебрите на интернет информация за това, което имаш предвид за соларните клетки. Интересно ми е да прочета и аз. Благодаря предварително. Не е заяждане, а питане.
  • #3
    7 rate up comment 3 rate down comment
    До 1 ( преди 1 година )
    Познанията ти за соларните панели са то преди 20 години!!
  • #2
    7 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Много добре като за начало има 160 коня ако получава ток за по 20км градско през повечето дни като се има в предвид че Дачия Спринг с 200км и 45 коня е към 20 хил евро а Фиат 500 с 300 км е към 30 хил