IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

В Германия представиха първия сериен соларен автомобил

Прогнозната цена на Sion е 25 126 евро, планират се 257 000 коли за 7 години

Базираната в Мюнхен компания Sono Motors съобщи за дебюта с производствен дизайн на първото в света соларно електрическо превозно средство – Sion. На събитието „Celebrate the Sun“ присъстваха над 2000 гости, пред които бе представен и 12-метров автобус за обществен транспорт Solar Bus Kit.

 

sono_motors_sion_production_design_2_cts


Sono Motors е дъщерно дружество на Sono Group NV, която работи в сферата на захранването на превозни средства със слънчева енергия. За автомобила се говори още от 2016 г., но едва сега представиха Sion във вида, в който се очаква да бъде въведен в производство. От компанията съобщават, че към 1 юли тази година има над 19 000 директни клиентски резервации с авансово плащане от 2225 евро. Прогнозната продажна цена се очаква да е 25 126 евро.

От Sono Motors информират, че в развитието си от идеята досега, Sion е получил големи подобрения в сравнение с по-ранните концепции. Екстериорът и интериорът имат по-малко линии и по-ясни повърхности. Обновеният външен дизайн включва нови фарове и задни светлини, нов дизайн на долната странична линия, нови дръжки на вратите, опростена задна част с нова камера и нов капак за зареждане. Отвътре Sion разполага с по-просторен, по-изчистен интериор с повече място за съхранение, предни седалки с нов дизайн и нов волан.


sono_motors_sion_production_design_6_cts

В Sion са монтирани 456 слънчеви панели, като се очаква генерираната енергия от тях да е достатъчна за кратки пътувания (около 35 км) без да има потребност от свързване със зарядна станция. Задвижването ще става с електродвигател, който развива мощност до 163 к.с. и 270 Нм въртящ момент. Акумулаторната батерия ще има капацитет до 75 kW. Дължината на машината е 4290 мм, ширината е 1830 мм, а височината – 1670 мм. Разстоянието между двете оси е 2770 мм, а пътният просвет – 165 мм.

Програмата за тестване вече е започнала, като това ще става при екстремни условия както в Европа, така и в САЩ. Плановете са в рамките на седем години да бъдат произведени около 257 000 автомобила Sion.


celebrate_the_sun_sono_2880x1800
 

0 от 500
  • #10
    0 rate up comment 0 rate down comment
    #11 ( преди 1 година )
    Има резон,ако докато седи на двора захранва с енергия къщата в коятоживеете.Но едва ли ще е достатъчно.Най много за осветление,за клима или отопление едва ли.
  • #9
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    И 5км ако ми даде допълнителен пробег, докато се пека на плажа, пак е файда. Има дни в които не карам и колата ще се зарежда от въздуха докато си стои в двора. На мен ми се струва супер идеята и бих си купил такова нещо.
  • #8
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Дамян ( преди 1 година )
    Още преди 20 години в САЩ бяха направили прототип на подобен автомобил, който развиваше 37 км/ч само на панели като се изключи батерията,само, че панелите бяха подобни на тези на НАСА използвани в космоса с близо 39% ефективност.Само,че подобни панели са много скъпи и не могат да са за масова употреба.Нека простите русофили си спестят коментарите,че подобни панели няма защото съвсем скоро друга компания произведе с подобна ефективност,но със златно покритие.
  • #7
    5 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Соларните панели имат много ниска енергийна ефективност, за да се ползват за подобни неща, като това. Да ги сложиш на покрива на къщата си е едно, а съвсем друго е да са ти постоянен товар от който нямаш голяма полза да не кажа почти никаква. Особено за държава, като Германия, където слънчевите дни в годината са много малко. Дори и в Африка да си обаче пак ефект няма от цялото това нещо, ако трябва да чакаш седмица, за да ти се зареди батерията.
  • #6
    5 rate up comment 9 rate down comment
    FenIX ( преди 1 година )
    Това със слънчевите панели по колите засега няма реална полза защото цената им многократно надвишава ползата от тях. Тия 35 км сигурно са при идеални условия на силно слънце. Дори да приемем че цяла година всеки ден е слънчево ще дадат енергия която грубо ще спести към 500 лв годишно в идеалния случай. А реално в пъти по малко. А цената им е няколко хиляди за клиента. И недай боже стане щета подмяната ще е доста солена.
  • #5
    13 rate up comment 0 rate down comment
    До #1 ( преди 1 година )
    Може да се включи и в зарядна станция. Има грешки в статията - производителят дава до 305 км пробег, като от соларните панели, за една седмица, може да се набави заряд за до 240 км. Преди да остроумничите, поне направете справка в интернет....
  • #4
    8 rate up comment 10 rate down comment
    до 4 ( преди 1 година )
    Биклюци сър немски при това
  • #3
    9 rate up comment 1 rate down comment
    До 3 ( преди 1 година )
    Ти за 4.30 метра кола колко квтч батерия искаш 100 ли или малко повече колкото EQS
  • #2
    14 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Не знам за Германия, но за тук ще е супер.
  • #1
    6 rate up comment 13 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    тази кола, в Герания, само с лятна регистрация ли ще е? От май до септември?. Ще я продават ли в скандинавието?