IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Cadillac показа най-добрия си автомобил и той е електрически

Celestiq получава 55-инчов екран и стъклен покрив с променлива светлина

Изминаха повече от две години, откакто за първи път чухме името Celestiq, а с течение на времето стана ясно, че това ще бъде новият водещ модел на Cadillac. Сега дойде време за неговата премиера, като технически погледнато това е концепция, но се очаква производствената версия да не се различава, като това ще бъде най-скъпият и вероятно най-мощен модел в историята на марката.


Cadillac Celestiq


От Cadillac обявиха, че подробности за производствените спецификации на Celestiq ще бъдат разкрити по-късно тази година. Освен това, някои от функциите и технологиите, показани при концептуалния модел, ще бъдат налични и във версията, която хората могат да закупят. Сред тях е 55-инчов диагонал на екрана, обхващащ цялото таблото и включващ множество дисплеи за водача и за пътника на предната седалка. Технологията за „активна поверителност“, използваща тип цифрова щора на прозореца, не позволява на водача да вижда най-десния дисплей, като така пътникът може да гледа видео, без да се притеснява, че ще разсейва шофьора.

Що се отнася до пасажерите на задната седалка, те също получават индивидуални екрани. От Cadillac твърдят, че това са общо 5 екрана с висока разделителна способност, а на над е поставен стъклен покрив, който може да регулира нивата на светлина в четири различни зони. В компанията го наричат Smart Glass Roof, като той използва технологията Suspended Particle Device, за да позволи на всеки пътник в четириместния автомобил да регулира нивата на входящата светлина, както предпочита.


Cadillac Celestiq


Естествено, технологията за подпомагане на водача Ultra Cruise ще бъде налична за модела. Засега обаче не се разкрива какво ще бъде задвижването, като се знае само, че Celestiq използва платформата Ultium на концерна General Motors. Както и че това ще бъде флагманът на Cadillac в електрическата ера. Освен това се набляга на това, че това е седан, който черпи вдъхновение от предвоенните Cadillac V-16s и Eldorado Brougham от 1957 г.

Няма как да се отрече, че дизайнът на автомобила е поразителен и много различен от това, което сме свикнали да виждаме. Celestiq има формата на фастбек с дълъг преден капак със смела решетка, която свети. Отзад впечатление прави запазената марка на Cadillac с тънки вертикални задни светлини са съединени от двойка хоризонтални светлини.


Още снимки на концептуалния модел - вижте в галерията:


Каква част от всичко това ще стигне до серийно производство, предстои да разберем. Ако се следва развитието на модела, би трябвало повечето технологии и дизайнерски решения да се появят и на серийни модел. Той ще се произвежда в Глобалния технически център на GM, северно от Детройт, в който са инвестирани 81 млн долара за реконструкция. И това ще бъде първата кола, произведена на това място от откриването му през 1956 г.

Снимки: Cadillac

0 от 500
  • #5
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Вече ( преди 2 години )
    не ги правят за каране, а за снимки да си правиш във фейса с тях и в инста!
  • #4
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Тия кадилак имат един модел отпреди 7,8 год, който имаше 17 фабрични дефекта със сигурноста и всеки собственик трябваше 17 пъти да ходи да му го поправят за сметка на производителя...Като сложим и всички други ремонти, които са му наизкачали и собствениците му буквално са прекарвали повече време в Кадилак, отколкото вкъщи. В кръстословиците се среща, като Американския луксозен таралясник на Дженеръл Мотърс със седем букви. Попълваш веднага-Кадилак.
  • #3
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Кое му е пика на 90-тр масово гнилочи а 2000-те па бяха началото на навлизане масово на електрониката в колите нон стоп проблеми със состеми за запалване сигурност изгаряне на датчицо и тн неизпипани работи
  • #2
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Мирич ( преди 2 години )
    Тия коли стават все по-смотани. Пълни с компютри и електроника която ще кара ден до пладне. После за ремонта трябва да си продадеш апартамента за да го платиш. Пиковите години на атомобилите бяха 90-те и 2000-те.
  • #1
    10 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    И има екран и отдолу на дъното, за да гледат мравките телевизия, като кара.